Det ligger utan tvekan något positivt i betalapps. Dock måste jag hålla med många om att problemet verkar vara blåst helt ur proportion av vissa. Från mitt perspektiv i alla fall.
Givetvis är det dåligt att man inte kan köpa betalapps på Market i sverige.
Men återigen; det finns massor av appar att köpa på annat håll. Allt jag letat efter har jag hittat antingen gratis, eller så har jag kunnat köpa appen via SlideMe eller direkt hos utvecklaren. Och då har jag ju även browsat Androlib, så jag ser ju vad jag missar...
Det skulle vara kul att se några specifika exempel på eftertraktade appar med funktioner som inte går att få tag på via "Gratis-Market", SlideMe, direkt via utvecklaren, eller på något annat sätt som inte kräver Root eller att man måste lura Market att man befinner sig utanför sverige (byta SIM-kort exempelvis).
Förövrigt, att byta till iOS innebär givetvis vissa fördelar. Men det följer även vissa nackdelar med det formatat om man ser till apparnas funktionalitet. Begränsad multitasking och avsaknad av widgets är också en rätt begränsade faktor för många.
Jag håller inte med helt och hållet: https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=244799&postcount=629
Last edited: 15 sept 2010