Problem: Officiell Android update sabbade min telefon

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by Finlandssvensken, Aug 13, 2012.

1. Finlandssvensken

Finlandssvensken Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan. Jag ber om ursäkt om någon liknande tråd existerar, hänvisa mig gärna i sådana fall, har inte hittat något själv.

Hur som helst, inatt uppdaterades min Samsung Galaxy S2 till Android 4.0.3 automatiskt då den startades. Efter att denna update blivit nerladdad så tänkte jag "Nice, få se om något nytt har hänt" men då jag tryckte på menyikonen och skulle öppna upp Facebook var alla nerladdade apps borta. Jag blev förfärad men bestämde mig för att ta hand om det här idag istället.

Förutom appsen försvann också namnen på mina kontakter, så nu har jag en massa random nummer till folk.

Jag gav upp och factory resettade och nu beter den sig ungefär som vanligt men tänkte om någon vet om en lösning ifall det skulle ske igen?

Det är tråkigt att inte ha namn på kontakterna. Får se hur jag ska bete mig för att lösa den biten men jag får lov att ladda ner allt jag behöver en gång till.

2. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du knapprat in dina uppgifter till google kontot? Isf hämtas alla dina synkade kontakter där ifrån.
    https://www.google.com/contacts/#contacts

3. Finlandssvensken

Finlandssvensken Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har i alla fall inte gjort det manuellt, men jag kan titta.

Nepp, inga kontakter i Google :(