Problem: Oförklarad mängd förbrukad datatrafik

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av HyvelTjuven, 23 jan 2012.

1. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tog till och börja med upp den här frågan i Frågor som inte kräver egen topic men då det verkar tämligen udda tar jag upp frågan i en ny tråd istället.

Jag satt och lyssnade på musik genom Google Music Beta, och kollade under tiden hur mycket data en låt tog, till min förvåning verkade det inte dra någon data alls, jag tänkte bara att låten kanske hade sparats ner lokalt när jag var uppkopplad på WiFi tidigare under dagen så jag lyssnade vidare. Under tiden surfade jag även lite, och kollade efter en stund hur mycket data webbläsaren hade dragit under dagen, även den säger att den inte förbrukat någon data, vid det här laget inser jag att någonting är lurt.

Jag kollar på den dataförbrukningen för dagen (tidigare kollade jag för de enskilda apparna) och ser en kraftig spik i datadiagrammet som visar att 89mb har förbrukats under kort tid idag, men ingen app tycks ta på sig "ansvaret".

Efter omstart av telefonen löser sig däremot den här buggen och de saker som tar upp datatrafik visar det som de skall, den visar dock inte vad som förbrukat den tidigare spiken på 89mb, men jag antar att det var Google Music Beta.

Jag undrar dels ifall någon annan har märkt av den här buggen, där apparna inte visar den mängd datatrafik den förbrukar?

Jag undrar också över hur mycket datatrafik som Google Music Beta faktiskt drar, jag läste någonstans att Google Music inte konverterar filerna man laddar upp utan det som återspelas faktiskt är orginalfilen i samma kvalitet, stämmer det? (hur många mb/låt kan man räkna med)

Last edited: 23 jan 2012
  2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag körde av en 70 mb på 30 min när jag testade förut.. nu har ajg återgått till sambashare med allt material på.. alal dessa cloudgrejer är rena pajas-grejerna.

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Min sambo blåste av 1GB på mindre än 8 tim. när hon lyssnade på Google Music... så det drar löjligt mycket.

4. michap

michap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Funktionen för att mäta datatrafik tycks vara lite buggig, häromdagen "försvann" mycket av min förbrukning från sammanfattningen, trots att den finns kvar om man tittar på enskilda appar. Se bild.