Övrigt: Oj så varm den var!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av dRiN, 12 apr 2012.

1. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Här är en varning för er där ute: Sov aldrig med mobilen under kudden när ni laddar den!

Igår när jag lade mig så hade jag mobilen under kudden när jag skulle sova. Och denna morgon när jag vaknade och skulle kolla till min mobil så brände jag mig nästan på den! Den var stekhet! Man kunde värma upp en stekpanna med den. Jag vet att den kan bli varm när man laddar och/eller spelar eller tittar på film, men detta var mycket mycket varmare. Först var jag rädd att något chip har råkat brännas i sönder eftersom den var så varm men den reagerade när jag tryckte på powerknappen. Fast istället för att gå ur standby så hörde jag vibrationen och HTC loggan. Den hade stängts av. Jag blev även överraskad när jag såg att den hade tömt hela batteriet. Jag hade 2% batteri fast än den var ansluten. Så jag kopplade ur laddaren och lät den kyla ner.

Jag hann endast ladda den till 49%, men: batteriprestandan har ökat rejält jämfört med igår. Jag spelade emulatorspel (som behöver mycket prestanda), surfade, lyssnade på musik, chattade och annat. Och gissa vad batteriet låg på efter 2 timmar: Fortfarande 49%! Vid detta läget var jag faktiskt rädd och prövade att ladda den lite till för att jag trodde det var någon bugg att den hade fastnat vid 49%. Så jag laddade den till 65%. Men nej, inte nu heller sänktes något procent. Fast efter några timmer ser jag nu 64%. Och det är ju goda nyheter för att batteriet fungerar och batterikapaciteten har ökats rejält. Innan när jag spelade emulatorer sänktes något procent rätt snabbt när jag spelade.

Kan det vara så att jag har ökat batteriets prestanda så bra genom att det har blivit urladdat? Eller är det något tokigt som har hänt.

Last edited: 12 apr 2012
  2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ok, skall verkligen försöka att inte ha den under kudden när jag sover och den laddar! Kan bli svårt, men jag skall försöka! ;)

Bra att batteriprestandan verkat öka dock!

3. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hehe. Brukar inte ha den under kudden. Men med ett par Bedphones blir det svårt :).

4. Qslig

Qslig Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag satt nyss och installerade castle defenders second wave samtidigt som jag ladda via USB och då börja röda och gröna lampan blink om vartannat och telefonen blev jävligt varm!

Tycker man borde kunna göra båda sakerna samtidigt, men icke!