okänslig skärm

Diskussion i 'Legend' startad av jmkhenka, 6 maj 2010.

1. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

jag satt i soffan idag med telefonen liggandes brevid mig på en filt. När jag skulle klicka på skärmen hände inget (toppen av pekfingret), medans telefonen låg där.

Inget hände..

sen tog jag upp telefonen i handen o försökte, då fungerade allt som det skulle igen.

Så jag testade lägga tillbaka telefonen igen på tyget och tryckte - inget hände. Så jag provade då bara sätta mitt andra pekfinger på sidan av telefonen (på metallen) och då fungerade det. Jag provade att hålla fingret på en knapp (inget hände) och lät den stanna kvar där medans jag tog på sidan av telefonen och pang, telefonen reagerade på trycket.

Jag provade sen lägga telefonen på andra ytor, tex träbord med klarlack och då fungerade den bättre än på tyg men inte perfekt.

Bästa resultatet (dvs perfekt känslighet) fick jag när jag höll i telefonen i handen och tryckte.

Jag gjorde en liten filmsnutt för att demonstrera (9 sek), där ser ni hur jag trycker på skärmen men inget händer, men när jag sätter ett annat finger på metallen så reagerar den omedelbart.

Detta är nått jag kan reproducera fler gånger, bara lite bökigt dock att fånga på film.

http://www.youtube.com/watch?v=zg0DPzc1f8U

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är tyvärr så, även på min Hero. Dom kräver enligt forumtrådar jag läst en viss jordning, m.a.o. att man håller i metallen, för att fungera riktigt bra. Har dock läst att olika exemplar av Hero kan vara olika känsliga för detta.

Ska kolla med min frus Legend senare & se hur den är i detta fall...