Okunnig vill ha en lur med Android 7.0 och lite andra saker

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av JerryW, 29 dec 2016.

1. JerryW

JerryW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Kollat runt på lite lurar vilket känns som att läsa om fiskeutrustning (vilket jag inte ett dyft om)
    Tänkte ringa, smsa, surfa o spela på den (känns som det är vad man brukar på lurar idag).

Krav jag har är:
    • Någorlunda framtidssäker (måste kunna få Android 7.0)
    • Bra ljud
    • Minst 3GB RAM
    • Vattentålig

Priset...beror på hur bra grejor man kan få....runt 3.000:- tänkte jag. Kan höja om det finns bra anledningar.
    Kameran är helt irrelevant.

Är "Swedroid rekommenderar" fortfarande relevant på lurar som utfärdades 2014?

Last edited: 4 jan 2017
  2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Okej, varför är Android 7.0 så viktigt, vad förväntar du dig att förlora om du inte får 7.0? Vattentåliga finns det en hel del av, på stöttåligt är dock marknaden väldigt begränsad. Bättre att köpa ett stöttåligt skal till en vanlig mobil då tycker jag.

SirHejsan, Psicosis och Albin N7 gillar detta.
  3. tpalsson

tpalsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    925
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Du kan köpa en ny Nexus 6P för under 3000 på Siba just nu.. Har 7.1.1 nu, kommer garanterat få Android 8.. Ljudet är OK, ... sen finns ju Nexus 5X oxo, ligger nog under 2000:- för en ny..

HTC och Sony brukar vara några av de snabbare ut med nya OS

4. JerryW

JerryW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Jag köper mobil så sällan så jag vill vara lite framtidssäker. Sen verkar Android 7.0 vara viktigt då Swedroid har skrivit en hel del om det. Iofs har jag ingen aning vad 7.0 innebär och varför det är bättre men jag förstår att man helst ska ha det. Ungefär som windowsuppdateringar.

Nexus 5x har för lite RAM. Läst lite mer o skulle behöva iaf 3GB RAM o batteritid.

Jag kollade igenom alla lurarna i "recensioner" här men gäller verkligen de "Swedroid rekommenderar" som utfärdades hösten 2014 ?