Okunniga medarbetare på HTC

Diskussion i 'Desire HD' startad av ergoforcen, 19 nov 2010.

  1. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har försökt maila till HTC om mina ljudproblem (lågt ljud i yttre högtalaren )
    Har fått svar som "vilken telefon gäller det " fastän jag skrivit DHD .
    Efter att genomgående förklarat problemen ,och påpekat att flera recensioner klagat på dålig ljudvolym och att flera andra andvändare på olika bloggar som tillex swedroid klagat över samma problem .
    Får jag svaret "-har du provat att trycka upp på volymknappen"!!!!!!!!
    Att försöka skylla på att jag missat att andvända volymknappen,vilken låg nivå på HTC's support .
    Tilläggas ska att jag nogrant beskrivit problemet,och det är inte heller första gången jag försöker ta upp problemet
    Detta gör mig så arg och Jag förstår att med den attityden kommer aldrig någon fix på problemet utan vill man ha en fungerande telefon köper man annat än HTC
     
    Last edited: 19 nov 2010
  2. Silverstream

    Silverstream Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I princip alla kundtjänster utgår ifrån att kunden är fullständigt intelligensbefriad. Därför får man ofta svar som "Har du startat den?" och liknande som svar inledningsvis.
     
  3. BinkyLOL

    BinkyLOL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag också skickat iväg ett mail så får se vad jag får för svar, jag har ju inte köpt telefonen än men aa... bara vänta och se. Hur lång tid tog det inan du fick svar?
     
  4. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ahh till min förvåning är dom riktigt snabba på att svara ,alla dar i veckan .Där ligger dom nog bland dom bästa, av alla organisationer.
    100% nöjd där
     
  5. Parthenicos

    Parthenicos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fredag idag. De har säkert slutat jobba för idag. Tror att du kommer få svar på Måndag eller nått
     
  6. BinkyLOL

    BinkyLOL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aa risken för det finns :/ fast man kan även ringa på lördagar så kan få svar imorgon om jag har tur :)
     
  7. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 924
    Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Du kanske ska förutsätta att de är lika nollade som de anser att kunderna är och skriva Desire HD istället för DHD. :ehm:
     
  8. Stiffe

    Stiffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    Om du bara visste vilka frågor och människor som supportfolket får stå ut med så hade du kanske haft större förståelse för deras ibland konstiga frågor.
    Ha det i åtanke nästa gång och lite mer ödmjukhet så ska du se att det går bättre.
     
  9. Flottbullen

    Flottbullen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    #8 word<3

    Dem måste ju börja någonstans. Självklart så börjar man felsöka det mest simpla för att inte gräva i onödan om det bara är ett simpelt problem. Tar själv hand om servicar på onoff och ibland så kan man undra om vissa kunder har lämnat huset under de senaste 30 åren...kompetens mässigt:P
     
  10. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    Sitter oxå i helpdesk ett pass/vecka, och det är guds straff !! Snacka om nollade människor, flertalet glömmer lösenordet från fredag till måndag, vet inte hur man sparar en fil, vet inte vad ett "högerklick" är osv. För att inte tala om den avancerade kursen "Hur man svarar på ett mail"
     
  11. Tsunami

    Tsunami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag frågade om t.ex mailen att det var problem med att lägga in fler mail konton och telefonen klagade på att det var för många mail och att jag skulle radera mail sa den. Då svarade dom (supporten) med att jag skulle ställa om telefonen till engelska för det var en bugg som gjorde att telefonen svarade med fel svar annars (om ni nu förstår vad jag menar)? Och detta var faktiskt problemet så jag tycker supporten var bra som fan. Frågade liksom inte om jag angett rätt lösenord eller användarnamn eller så. Sen ska man passa sig för att skapa "egna" förkortningar som kanske inte alla förstår.
     
  12. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är inte i första hand svaret som retar mig ,utan förnekelsen att det finns ett problem.
    Ni som har läst recensionerna av DHD vet att många recensenter har framhävt att det är väldigt lågt ljud på yttre högtalaren . Ett flertal av swedroids medlemmar med DHD har också haft problem med ljudnivån.
    Allt jag väntar mig är att någon uppe på HTC tar detta problem på allvar och registrerar det.
    Att konstant förneka att det existerar att alla recensenter har fel att alla andvändare som upplever detta har fel Att HTC vet best och det är inget problem med ljudet ,detta retar mig .
    Om man öppnat en dialog med mig eller bara sagt
    -Vi ska titta på detta" hade jag nöjt mig med ,men både mail och telefonsamtal har slutat med att det inte är fel på ljudet på DHD
     
  13. SweKen

    SweKen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Kan bara hålla med,ljudet ut är sämre och lägre än alla telefoner jag haft dom senaste 10 åren,vilket är ett antal.
    Synd på en så pass bra telefon i övrigt.
    Sen är det supportens jobb att på ett moget och oförutfattat sätt svara korrekt på frågorna och inte gräva ner sig på fjortisnivå efter en halv minut i chatten eller telefonen,enligt min åsikt ialla fall...
     
  14. Aanuka

    Aanuka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är vad jag redan vet bekräftat av HTC att man är medveten om problemet och tittar på en lösning. Så jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på.

    Hittar jag källan så länkar jag.
     
  15. SweKen

    SweKen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Är det då inte supportens jobb att upplysa om det för oss övriga som "inte"hänger med riktigt???
     
  16. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    På tal om support. Idag ringde en externt anställd i företaget som inte kunna komma ut på nätet och ville att jag skulle koppla upp mig via fjärrstyrning för att se vad det var för fel. Ibland blir man rädd ;)
     
  17. Aanuka

    Aanuka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det kan jag däremot hålla med om att det är dåligt.
    Men jag är inte förvånad över att de inte vet, informationen brukar ofast vara skrämmande dåligt på att gå runt i företag så att de som har kundkontakten får reda på det.
     
  18. Stiffe

    Stiffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    Instämmer, det är det minsta de kunde informera om, tycker man.
     
  19. ergoforcen

    ergoforcen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Supporten har i dag berättat för mig både på telefon och mail att det inget fel finns på högtalaren eller ljudvolymen ,ej heller har dom tidigare hört eller läst om några problem . Så vad du fått dina uppgifter vet jag ej ,och om du tycker att det är proffsigt att ge olika svar till dom som ringer eller mailar och har problem med sina telefoner .får du stå för det .

    Jag upprepar ,jag hade varit glad för "vi ska titta på det " som svar
     
  20. Tsunami

    Tsunami Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Självklart ska dom göra det och inte heller fördumma folk som ringer supporten som t.ex som han skrev om att öka volymen det är inte riktigt korrekt. Men dom får nog tyvärr en hel del dumma frågor också kanske =/