Okunniga medarbetare på HTC

Diskussion i 'Desire HD' startad av ergoforcen, 19 nov 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har försökt maila till HTC om mina ljudproblem (lågt ljud i yttre högtalaren )
    Har fått svar som "vilken telefon gäller det " fastän jag skrivit DHD .
    Efter att genomgående förklarat problemen ,och påpekat att flera recensioner klagat på dålig ljudvolym och att flera andra andvändare på olika bloggar som tillex swedroid klagat över samma problem .
    Får jag svaret "-har du provat att trycka upp på volymknappen"!!!!!!!!
    Att försöka skylla på att jag missat att andvända volymknappen,vilken låg nivå på HTC's support .
    Tilläggas ska att jag nogrant beskrivit problemet,och det är inte heller första gången jag försöker ta upp problemet
    Detta gör mig så arg och Jag förstår att med den attityden kommer aldrig någon fix på problemet utan vill man ha en fungerande telefon köper man annat än HTC

Last edited: 19 nov 2010
  2. Silverstream

Silverstream Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I princip alla kundtjänster utgår ifrån att kunden är fullständigt intelligensbefriad. Därför får man ofta svar som "Har du startat den?" och liknande som svar inledningsvis.

3. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag också skickat iväg ett mail så får se vad jag får för svar, jag har ju inte köpt telefonen än men aa... bara vänta och se. Hur lång tid tog det inan du fick svar?

4. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ahh till min förvåning är dom riktigt snabba på att svara ,alla dar i veckan .Där ligger dom nog bland dom bästa, av alla organisationer.
    100% nöjd där

5. Parthenicos

Parthenicos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fredag idag. De har säkert slutat jobba för idag. Tror att du kommer få svar på Måndag eller nått

6. BinkyLOL

BinkyLOL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa risken för det finns :/ fast man kan även ringa på lördagar så kan få svar imorgon om jag har tur :)

7. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Du kanske ska förutsätta att de är lika nollade som de anser att kunderna är och skriva Desire HD istället för DHD. :ehm:

8. Stiffe

Stiffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    Om du bara visste vilka frågor och människor som supportfolket får stå ut med så hade du kanske haft större förståelse för deras ibland konstiga frågor.
    Ha det i åtanke nästa gång och lite mer ödmjukhet så ska du se att det går bättre.

9. Flottbullen

Flottbullen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

#8 word<3

Dem måste ju börja någonstans. Självklart så börjar man felsöka det mest simpla för att inte gräva i onödan om det bara är ett simpelt problem. Tar själv hand om servicar på onoff och ibland så kan man undra om vissa kunder har lämnat huset under de senaste 30 åren...kompetens mässigt:P

10. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmmm.

Sitter oxå i helpdesk ett pass/vecka, och det är guds straff !! Snacka om nollade människor, flertalet glömmer lösenordet från fredag till måndag, vet inte hur man sparar en fil, vet inte vad ett "högerklick" är osv. För att inte tala om den avancerade kursen "Hur man svarar på ett mail"

11. Tsunami

Tsunami Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag frågade om t.ex mailen att det var problem med att lägga in fler mail konton och telefonen klagade på att det var för många mail och att jag skulle radera mail sa den. Då svarade dom (supporten) med att jag skulle ställa om telefonen till engelska för det var en bugg som gjorde att telefonen svarade med fel svar annars (om ni nu förstår vad jag menar)? Och detta var faktiskt problemet så jag tycker supporten var bra som fan. Frågade liksom inte om jag angett rätt lösenord eller användarnamn eller så. Sen ska man passa sig för att skapa "egna" förkortningar som kanske inte alla förstår.

12. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är inte i första hand svaret som retar mig ,utan förnekelsen att det finns ett problem.
    Ni som har läst recensionerna av DHD vet att många recensenter har framhävt att det är väldigt lågt ljud på yttre högtalaren . Ett flertal av swedroids medlemmar med DHD har också haft problem med ljudnivån.
    Allt jag väntar mig är att någon uppe på HTC tar detta problem på allvar och registrerar det.
    Att konstant förneka att det existerar att alla recensenter har fel att alla andvändare som upplever detta har fel Att HTC vet best och det är inget problem med ljudet ,detta retar mig .
    Om man öppnat en dialog med mig eller bara sagt
    -Vi ska titta på detta" hade jag nöjt mig med ,men både mail och telefonsamtal har slutat med att det inte är fel på ljudet på DHD

13. SweKen

SweKen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kan bara hålla med,ljudet ut är sämre och lägre än alla telefoner jag haft dom senaste 10 åren,vilket är ett antal.
    Synd på en så pass bra telefon i övrigt.
    Sen är det supportens jobb att på ett moget och oförutfattat sätt svara korrekt på frågorna och inte gräva ner sig på fjortisnivå efter en halv minut i chatten eller telefonen,enligt min åsikt ialla fall...

14. Aanuka

Aanuka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är vad jag redan vet bekräftat av HTC att man är medveten om problemet och tittar på en lösning. Så jag förstår inte riktigt vad du hänger upp dig på.

Hittar jag källan så länkar jag.

15. SweKen

SweKen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Är det då inte supportens jobb att upplysa om det för oss övriga som "inte"hänger med riktigt???

16. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

På tal om support. Idag ringde en externt anställd i företaget som inte kunna komma ut på nätet och ville att jag skulle koppla upp mig via fjärrstyrning för att se vad det var för fel. Ibland blir man rädd ;)

17. Aanuka

Aanuka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det kan jag däremot hålla med om att det är dåligt.
    Men jag är inte förvånad över att de inte vet, informationen brukar ofast vara skrämmande dåligt på att gå runt i företag så att de som har kundkontakten får reda på det.

18. Stiffe

Stiffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    Instämmer, det är det minsta de kunde informera om, tycker man.

19. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Supporten har i dag berättat för mig både på telefon och mail att det inget fel finns på högtalaren eller ljudvolymen ,ej heller har dom tidigare hört eller läst om några problem . Så vad du fått dina uppgifter vet jag ej ,och om du tycker att det är proffsigt att ge olika svar till dom som ringer eller mailar och har problem med sina telefoner .får du stå för det .

Jag upprepar ,jag hade varit glad för "vi ska titta på det " som svar

20. Tsunami

Tsunami Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart ska dom göra det och inte heller fördumma folk som ringer supporten som t.ex som han skrev om att öka volymen det är inte riktigt korrekt. Men dom får nog tyvärr en hel del dumma frågor också kanske =/