Diskussion: Oladance OWS Pro

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 12 augusti 2023.

1. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.297

MINA ENHETER

Beställde också nya Oladance OWS Pro

"Our entirely open ear design keeps you aware of every sound of nature"

• Hearing protection, real-time dynamic optimization of high audio
    • Intelligent anti-leak sound, private listening experience
    • Up to 16h battery life 58h With charging case
    • 15 minutes charge, 6 hours playing time
    • Multipoint connection
    • Bluetooth 5.3
    • IPX4

oladance OWS Pro

Review: Lite "tunn" men allt som finns än så länge:
    View: https://youtu.be/hIp-3v_2q9I

Last edited: 14 augusti 2023
    bernard och Krille1869 gillar detta.
  2. erik.rahm

Mottagna gillanden:
    1.297

MINA ENHETER

Sådär!

Nu har jag testat Oladance OWS Pro i ca 1v.

Cyklat och tränat med dem samt testat mikrofonen.

Först av allt - ljudet på dessa är förvånande bra! Basen finns där, separation mellan registren finns och musik låter faktiskt riktigt riktigt bra. Absolut de kommer inte i närheten av ett par vanliga buds men absolut inte långt från.

Jag har cyklad en del med shokz bone conduct och dessa slår dem med hästlängder.

Batteritiden är också denna riktigt bra - 16h verkar hålla utan problem

Det som är styrkan med dessa open ear är utan tvekan att träna med dem och samtidigt höra det som pågår runt dig. Nu kanske musik i lurarna när man cyklar inte är att föredra eftersom du då typ bara hör musiken men att lyssna på en pod och cykla går utan problem och jag hör när en bil kommer upp bakom t.ex - grymt!

En stor grej är även vindljud och kan meddela att dessa inte fångar mer vindljud än om man cyklar utan dem på vilket är riktigt bra! Man hör sin pod utan problem helt enkelt.

Passformen är otroligt bra, de sitter fast och riktigt bekväma - tyvärr ser man ut som en "dork" som min fru uttryckte sig vilket jag nog kan hålla med om :) men har tränat utan att de rört sig ur fläcken och jag kan ha dem på flera h utan att de känns tbh

Multipoint fungerar också bra, de var anslutna till min mobil och apple watch samtidigt

Nu till det negativa

Köpa dessa lurar går sjukt smidigt och frakten är snabb. De skickas från Hong Kong dvs på priset som står på hemsidan inkluderar inte moms och importavgifter vilket går lös på ca 600SEK extra..

Vilket leder till priset - dessa är asdyra - allt som allt går de på typ 3200kr vilket är galet mycket. Så mycket att jag efter klickat genom min beställning drog ett mail till deras mail i orderbekräftelsen att jag vill avbryta ordern. Fick inget svar och min order skickades ändå..

Sak samma, de utlovar 90 dagars öppet köp så tänkte att jag kunde testa dem ändå..

När jag fick dem så upptäcker jag att ena on/off knappen inte klickar som den ska (det finns en on/off-knapp på varje hörlur vilket i sig är bra med tanke på hur stort fodralet är - du kan stäng av dem, slänga ner i ryggsäcken och de drar inget batteri) MEN jag kontaktade då deras support igen - utan svar

Hittade deras officiella facebook - där finns en annan mail [email protected] - den mailen är inaktiv och bouncar

Hittade en mail till på deras hemsida som jag mailade för 4 dagar sedan och idag fick jag svar.. Känns sådär för ett par hörlurar för 3200kr tbh.

Två saker till som fungerar sådär är mikrofonen samt touch-knapparna.

Mikrofonen är för känslig för vindbrus, man märker att de försöker lösa det digitalt men det blir bara knas där min röst hackas upp om det blåser eller låter för mycket i bakgrunden

Touch-knapparna fungerar bra till att höja och sänka volymen (görs med swipe) men när man ska klicka för att byta låt eller pausa musiken så är det rätt laggigt

Summering:

Idén är bra, ljudet är över förväntan och passformen är riktigt bra - men det är för mycket weird stuff som pågår för att de ska vara värda 3200kr tbh OM du har 3200kr - cyklar och tränar sjukt mycket absolut då är dessa något för dig - men jag som har mina airpods pro som daily kommer använda dessa på tok för lite.

De kommer åka tillbaka till Oladance vilket i sig var en process - jag får fixa frakten och tulldeklarationen till hong kong själv... sedan ska Oladance ersätta mig för det tydligen - kommer bli intressant att se om jag fåt tillbaka några pengar eller ej..

Jowee gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.265
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses, ja, det blev ju en process. Får hoppas de hittar en distributör i Europa då, så man slipper hela importförfarandet, och att priset blir rimligare.

Hade du möjlighet att testa dem med keps? Fungerar det utan att kepsen kommer i vägen?

Intressant att de presterar bättre än shokz bone conduct. Jag testade ett par av deras, dock en rätt gammal modell vid det här laget, och tyckte nästan att allt föll bort förutom diskanten, så det funkade inte riktigt.

4. erik.rahm

Mottagna gillanden:
    1.297

MINA ENHETER

Japp, testade med keps och glasögon - de tar liiite störra plats över öronen än shokz openfit men det är lite lite. Fungerar med glasögon utan problem, fungerar med keps.

Bone är ju bra om man ska prata eller lyssna på pod men musik är det rätt värdelöst. Här är Oladance betydligt soligare och riktigt bra.

Men inte till det här priset.. håller på att testa shokz openfit as we speak

bernard gillar detta.