Oleophobisk vätska - tips sökes

Diskussion i 'Allmänt' startad av Jappish, 8 juli 2025 kl 09:32.

1. Jappish

Jappish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tycker min oneplus 11 har den sämsta oleofobiska beläggningar av alla mina telefoner hittills. Har testat skärmskydd men trivs inte riktigt med de så börjat leta efter oleofobiska vätskor istället. Hittat namn på några som ska vara bra, fusso, crystal armor, fosmon och pearl men ingen av dessa verkar gå att beställa någonstans.

Är det någon som använt en vätska de är nöjda med, som faktiskt går att beställa också? Tar tacksamt emot tips

2. Dashio

Dashio Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    714

MINA ENHETER

Vill också veta! :)

3. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.266
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det har funnits trådar i forumet om detta tidigare, och kontentan är att det inte fungerar. Enda viset att få tillbaka samma känsla är att köpa ett skydd i glas som har en oleofobisk ytbehandling från fabrik (vilket de flesta har, men sedan kan ju egenskaperna variera lite beroende på märke/tillverkare).

Jag brukar köra Spigen och tycker de har en hygglig oleofobisk ytbehandling i alla fall.

Om du inte gillar de traditionella skydden skulle du kunna testa UV-limmade skydd, men det kostar lite mer: Screen Protector Solution | Patented Liquid Dispersion Tempered Glass

Edit: Var klurigt hitta UV-limmade skydd för OnePlus 11, så man får gå till Aliexpress,, här är bara ett exempel: Mocolo UV-Vollbild-Hartglasfolie auf für One Plus Oneplus 7 7t 8 9 10 11 12 12r 13 Pro 5G Oneplus12 Oneplus13 Schutz - AliExpress 202192403

Last edited: 8 juli 2025 kl 11:50
    Kristy och dannejanne gillar detta.
  4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.232
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har testat Fusso tidigare. Resultatet kanske sitter i några dagar till en vecka max innan det är borta igen.

Kristy gillar detta.