Olika kreditkort för att köpa olika apps i Market, varför?

Diskussion i 'Allmänt' startad av marreboy, 14 okt 2010.

1. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Någon mer än jag som har bekymmer med att man inte kan köpa alla apps i Market med samma kreditkort?

Vad som händer är att jag går in och köper en app exempelvis Tower Raiders Gold. Hamnar i Google checkout och betalar med mitt American Express som jag registrerat där. Perfekt.

Sen går jag in och försöker köpa exempelvis Guns & Glory. Hamnar i Google checkout men får då meddelande att mitt registrerade kort ej kan användas var vänlig använd ett annat. Varför?? o_O Och det är absolut inte problem med att det saknas pengar på kortet, det är jag 10000% säker på.

Det verkar hänga ihop med applikationer från vissa länder exempelvis japan. Försökte tidigare köpa en app där priset var angivet i Yen. Då vart det samma sak. Men jag trodde då att det hade med Market Access att göra så jag brydde mig inte. Men nu har vi ju betal apps i Sverige så jag har avinstallerat Market Access.

Kan det vara så dumt att om inte app utvecklaren accepterar AmEx kort så måste jag betala med ett VISA? Fattar inte varför sånt ska kunna spela roll. Vilken nytta gör då Google Checkout? De borde ju hantera alla betalningar oavsett kreditkort och bara transferera pengar till utvecklarna (efter avgifter). Utvecklarna ska ju inte behöva bry sig om typ av kreditkort. :mad:

Suck.. I såna här fall känns det som att Google och Android har en bit kvar innan de slår Apple och iTunes på fingrarna.