Olika lösningar för kylning på Note 20

Diskussion i 'Galaxy Note 20 / Note 20 Ultra' startad av easycure1974, 25 aug 2020.

1. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Galaxy Note 20 series uses different cooling methods seemingly at random - SamMobile

Om detta stämmer så verkar det finnas olika varianter på kylning mellan de olika Note 20 lurarna. Och det verkar inte spela någon roll om man har en Exynos eller Snapdragon. Ganska märkligt och bisarrt tycker jag då jag läst om en och annan som tycker att deras Note är för varm och andra inte har några problem alls.

Personligen så blir jag bara mindre och mindre sugen på en Note 20 :)

Last edited: 25 aug 2020
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 360
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oj, ja, det var ju mycket märkligt. Har hört talas om skillnader mellan paneltillverkare och kamerasensorer tidigare, men aldrig att kylningen skiljer sig åt på det här viset. Vore förstås logiskt om Exynos hade en kraftigare kylning eftersom den verkar ha en högre TDP, men om det stämmer att det inte finns något samband mellan kylning och SoC, så ger det huvudbry :)

3. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja kamera och skärm paneler är man ju van med att det skiljer på ibland men det låter ju superkonstigt

bernard gillar detta.
  4. TigerSoul

TigerSoul Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    234

MINA ENHETER

Lite av ett jäkla skämt måste jag säga för den här prislappen. Räcker det inte att vi får olika SoC's, ska kylningen variera också på slumpartat sätt? Varför inte ge en del sämre kamera eller mindre ram på en gång. *märkbart irriterad*