Olika notifieringsljud till olika program?

Diskussion i 'Allmänt' startad av matski, 11 augusti 2011.

1. matski

matski Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har verkligen försökt lösa detta själv men ger nu upp...

Är det möjligt att ha olika notifieringsljud till olika program/appar?
    Jag får just nu samma ljud/signal både när jag får ett meddelande (SMS) och när jag laddat hem en uppdatering på Android market. Ganska irriterande att man tror att det är ett sms när det i själva verket är något annat.

Jag har försökt att hitta en av/på-knapp under inställningar både på telefonen (HTC Desire) såväl som på Market men hittar inget som fungerar. Jag vill ju såklart ha kvar sms-ljudet men är osäker på om jag kan välja antingen eller...

Hoppas någon där ute vet hur man gör eller om det finns någon app som kan lösa problemet.

PS. Problemet kom eg. först efter uppdateringen till Gingerbread 2.3 som jag gjorde för ngn vecka sedan.

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Det finns en inställning som heter "meddela mig" i Market. Om du öppnar Market och när du är på första sidan trycker du på menyknappen och väljer sen inställningar,längst ner finns valet meddela mig om en uppdatering finns tillgänglig. Testa att bocka ur den för att se om ljudet försvinner.

Jag har själv meddela mig aktiverat i min Desire S men har aldrig fått något ljud uppspelat,endast en notifiering i notifieringsfältet om att en uppdatering av app är tillgänglig

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    De flesta sms-appar har möjlighet att ställa in meddelandesignalen så att den skiljer sig från aviseringssignalen, om du inte kan göra det i din app så prova t.ex. go sms.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

De flesta appar som har någon som helst notifikation att erbjuda brukar ha så du kan ställa in vilket ljud du vill direkt i appen.