Fråga: Om backup.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av snusgubben, 18 dec 2011.

1. snusgubben

snusgubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tog precis hem nitrality och tog backup på /efs mappen enligt rekomendation. Backupen hamnade på det interna sd minnet. Om jag flashar in en annan rom....formateras inte det interna sd minnet då? Jag tog även en backup av allt från recovery menyn....då valde jag att lägga den på mitt externa sd. Hur funkar det egentligen?

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

För över backupen till en dator så försvinner den inte. Interna sd-kortet ska inte formateras vid en flashing.

snusgubben gillar detta.
  3. snusgubben

snusgubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Men jag läste nånstans att det inte var bra att kopiera /efs mappen för då kunde det bli fel med rättigheter på dom filerna. Nån som kan mer om detta?

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Jo, det stämmer men det är enkelt att fixa. Jag har en backup på mitt externa Sd-kort och en liggandes på datorn hemma. Om backupen på sd-kortet skulle försvinna så har man ju en på datorn kvar och rättigheterna är inga stora problem. Det är mycket bättre än att vara helt utan en backup. :)

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    filer som du sparar på sd kort försvinner inte vid flashing, bara om du formaterar kortet.. gör en mapp som du kallar tex "backup" och lägg dina olika backup'er där.. måste du formatera så för över dem på externt sd kort om du har ett sådant..
    Lägger en kopia på dator också, bara ifall något skulle gå knas...

Skickat i ett samarbete mellan min S2"a och Tapatalk.

snusgubben gillar detta.