Om inlämning till service

Diskussion i 'Desire Z' startad av 123, 9 mar 2011.

  1. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har upptäckt en vit pixel på min skärm och mina gängor eller fjädern i mekaniken har börjat "klicka" vid uppfällning. Hade tänkt att lämna in den på service men har lite frågor om just det. Har köpt telefonen på El-giganten om det kan vara till någon hjälp.

    1. Vad försvinner på telefonen efter man har lämnat in den? Kontakter, apps, bilder, inställningar, kalender anteckningar och ja ni ser vart jag är på väg.

    2. Är det bättre att kontakta HTC direkt eller ska man gå genom återförsäljaren, i det här fallet El-giganten? Fördelar/nackdelar?

    3. Andra tips eller erfarenheter ni kan dela med er av som kan vara till hjälp?

    Mvh 123 :)
     
  2. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    1. Tror du kan räkna med att ändå förlora allt i telefonen som är lagrat lokalt där och inte på kortet eller i "Google-molnet", så gör en total återställning själv efter du backat upp. Minneskortet skickar du inte med, inte heller SIM (såklart ;)

    2. Tror du måste gå igenom där du köpt för att garantin ska gälla. De kontaktar Anovo och de skickar dig ett vadderat kuvert och paketadresslapp
     
    Last edited: 9 mar 2011
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    1. Gör backup på alla dina kontakter, apps m.m och skicka inte med minneskortet

    2. Du kontaktar självklart elgiganten och de har en auktoriserad verkstad som fixar din mobil!

    lycka till!
     
  4. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Okej anade det. :P

    Det här "Google-molnet" du nämner, hur fixar man med det? Och att göra en back-up på bästa sätt?
    Om det har något med HTC-sense att göra så får jag bara meddelandet "kunde inte kontakta servern". Har inte kunnat använda några av funktionerna som t.ex. hitta telefonen eller ring upp från datorn.

    2. Okej tack då vet jag det.

    Tack!
     
  5. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Med molnet menar jag ditt Googlekonto där dina kalendrar och nedladdade appar finns lagrade. Eller, vilka appar du laddat ner på Market iaf ;-)
    Har för mig det finns en backup till kortet inbyggd i telefonen. Annars finns det massor på Market
    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  6. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittar mina kalenderanteckningar på google men inte appar eller kontakter. Har bara appar från market :) jag är helt ny med android om det inte redan har märkts haha! o_O
    hittar inte heller något om backup på mobilen.. var ska man leta?
     
  7. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Dina kontakter kanske ligger på sim/mobil och inte hos Google.
    https://market.android.com/details?id=com.happydroid.contacts

    Med det programmet kan du synka kontaktera i telefonen med Google, och på så vis inte behöva ha dom lagrade i telefonen.
     
    123 gillar detta.
  8. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det går inte att installera programmet på min telefon, "objektet är inte kompatibelt med enheten" är det som står. Varför?

    :) Mvh
     
  9. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Men alltså du behöver inte ett program för att flytta kontakterna mellan Valet Telefon och Google.
    1. Det du gör är att gå in i telefonboken (People). Välj meny -> visa och ta bort alla val UTOM Telefon
    2. sedan igen meny - > Import/Export -> Exportera till SD Kort -> Telefon -> OK
    3. sedan igen meny - > Import/Export -> Importera från SD Kort -> Google -> välj från en fil -> välj filen du just skapade i punkt 2 -> OK
    Nu importeras alla kontakter du hade sparat under valet Telefon till dina Google kontakter. Du kan göra samma sak med Sim kontakter om du vill.

    4. Nu har du 2 val beroende på om du vill ha kvar din kontakter i valet telefon men inte visa dem eller helt ta bort dem från telefonen. Jag gör alltid det senare. Om så:
    Börja med att kolla att det verkligen bara är Telefon som är i bockat under Meny ->Visa. Sedan väljer du Meny -> Radera -> Meny -> Markera alla och sedan Radera.

    5. Nu väljer du som avslutning Meny -> Visa -> Google

    Klart

    Det där går på någon minut när man gjort det en gång.
     
  10. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, nu känns det som vi kommer någonvart. Men tyvärr, ser fortfarande inte några kontakter på http://www.google.com/contacts :ehm:
     
  11. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är det löst.
    Kopplade in telefonen i datorn > sparade filen G4il1 hjälpte mig med på skrivbordet > google.com/contacts > importera > markera filen på skrivbordet > Klart!

    Säkert jätte noobstämplad nu men det är mer än rätt. Tack för all hjälp! :):P
     
  12. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    alla är inte tekniska av sig plus alla har varit nybörjare och det här forumet finns ju faktiskt så folk som inte kan ska få tips om hur man gör

    och det finns inga dumma frågor, bara dumma svar :P
     
  13. 123

    123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Word!
     
  14. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Bara det funkar är det ju bra :-) och det är också en väg att göra det på så kul att det löste sig för dig.
     
  15. renkan

    renkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har gjort precis som förklarat, men hur gör jag så att de syns på mitt google konto på datorn?