Om man ska köpa androidtelefon, vilken ska man välja?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Turbolover, 24 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Turbolover

Turbolover Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ska nu byta telefon då min Htc Legend har strulat rätt ordentligt på senare tid och den börjar känns rätt gammal... Tanken var att jag skulle vänta på nya Iphone och köpa den men fundera jag på priset och den kommer väl säkerligen hamna uppåt 8000 kr i pris. Iphone brukar ju vara svindyra, 4:an kostar ju mer än nysläppta andriodlurar nu.

Så då kanske det lutar åt en android i alla fall :)
    Men vilken ska man välja? De jag funderat på är väl Htc Sensation eller Samsung Galaxy S2. Har inte pillat med nån av dem ännu men ska väl se till och göra de snart. Htc Evo 3D eller LG Optimus 3D verkar ju rätt grymma också men det verkar vara olika tongångar om 3D är skit eller bra osv. Själv har jag ingen aning... Jag har beslutsångest kan man väl lugnt säga :)
    Kommer det ut nån annan intressant lur framåt hösten annars? Har ingen panik att byta telefon.

Läste förövrigt lite problem med Samsung Galaxy S2 och det var några om den blivit varm för och till och med överhettad, är detta ett vanligt problem?

Hamnar tråden i fel forumsdel får ni flytta den så allting blir rätt.
    Tack på förhand.

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Flyttad till Köpråd.

3. Kristofer

Kristofer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilken lur som passar just dig är helt beroende av vad du vill använda den till. Läs igenom recensionerna av telefoner som finns på denna sajt - de håller hög kvalitet. Det kanske hjälper.

Mig veterligen är inte överhettning något vanligt problem på SGS2. Att den dock har en tendens att bli varm är en annan sak.

4. Turbolover

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo det är klart. Jag är ju ingen avancerad användare direkt. Spelar, surfar kollar lite videos osv. Tycker Samsung Galaxy S2 verkar riktigt bra men det där värmeproblemet gör mig lite fundersam....

5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Har haft min Galaxy S2 i en ca: månad nu och har aldrig upplevt att den blir varm. För övrigt riktigt trevlig lur och snabb som bara den. Sensation har jag bara känt på en kortare stund och den känns också riktigt bra.

Skillnaden är i mina ögon inte så stor och som nämnts tidigare så finns det ypperliga tester här på Swedroid. Vill du läsa fler tester så finns här ett på SGS2 och här ett på Sensation. Finns även en duell här. Bara att sätta i gång att läsa alltså, och till sist och syvenes så handlar det ju mycket om tycke och smak ;)

6. Turbolover

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Va inne på Media Markt idag och kika lite på Samsung Galaxy S2, Htc Sensation samt LG Optimus 3D. Sensation va skönare att hålla i men tycker Galaxy S2 kändes lite bättre av nån anledning. LG:n mådde man illa direkt när man drog igång ett 3D spel :) Vet inte om 3D är speciellt nödvändigt även om det är en frän detalj. Ska avvakta och spana in Htc Evo 3D innan jag bestämmer mig men det lutar nog mest åt en Galaxy S2 som det ser ut nu.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.