Om roms och såna grejer

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av Ramme, 28 feb 2010.

  1. Ramme

    Ramme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tjena, jag har beställt en nexus one men jag har ett par frågor som jag undrar över,,,,

    När man fått nexusen levererad vad är det första man bör tanka ner?

    Vad använder man romsen till?



    /Ramme
     
  2. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    man ska använda den som den är, lära sig olika saker i den , gå in på Market en hel del och bekanta sig med det hela i några veckor, sedan om man saknar något ska man ge sig på andra ROM, tycker jag .
     
  3. Ramme

    Ramme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jo jag förstår men så som jag förstått är att telefonen inte kommer med multi touch och att den inte är tillräckligt smooth när man scrollar bl.a vilket är det viktigaste för mig
     
  4. JonCe

    JonCe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då har du förstått nästan rätt. Till att börja med är den helt MT-kapabel, det är mjukvarustödet som inte fanns från början. Men detta gäller enbart de appar som kommer med från början, allt man kan ladda ner (t.ex. Dolphin Browser) har haft MT från första dagen.

    Dock så kom det för ett tag sedan en officiell uppdatering OTA (Over The Air) som lade till MT-stöd även i originalapparna. Så i dagsläget finns ingen anledning att roota för att få MT. Disclaimer: Givetvis kan det vara så att det finns optimeringar av MT i de moddade romarn, det vet jag inget om.

    Då återstår det grafiska som anledning. Det är en anledning jag aldrig förstått mig på, men visst, go ahead.
     
  5. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kanske så här kan man säga, om du använder det ett par veckor kommer du märka om något är fel med mobilen och kan få det på garantin, rootar du så är det kört med garantin och det kan stå dig dyrt!