Omate TrueSmart - fristående smartklocka

Discussion in 'Smartklockor - Övriga' started by knutars, Sep 12, 2013.

1. knutars

knutars Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Nov 11, 2013
  2. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Att den är ip67 (istället för ip5x som de flesta mobiler/smartklockor är idag) är ganska trevligt. Klarar sig bättre mot damm då, den är enligt mina ögon stilig också. Ser inte bara ganska, utan mycket trevligt ut.

Tyvärr har jag inte vågat mig in på kickstarter ännu, lägga ut 2000 kronor för något som inte skapats ännu känns tyvärr inte säkert. Tänk om den aldrig kommer ut eller inte motsvarar förväntningarna som texten på kickstarter-hemsidan ger.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Cool produkt, jag funderade på att köpa en. Men handen på hjärtat tycker jag den är jäkligt ful. Techig och cool, men känns för egen del inte som en bra accessoar till en kostym.

4. knutars

MINA ENHETER

Det är många som tycker att Omate är ful. Själv har jag en S3 trots att den ser ut som den gör. Funktion före form, som det heter. Finns det ens några snygga, eleganta klocktelefoner på marknaden?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

Last edited: Sep 14, 2013
  5. knutars

MINA ENHETER

Nu kostar den 1500 kr. Efter Kickstarter går priset upp $100 till över 2000 kr. Jag tror den kommer ut; tillverkningen har redan börjat.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

6. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som funderar på att köpa mer än jag? Hur handlar man den nu?

Såg att det var 63 timmar kvar till Kickstarter går ut.

Specarna ser ju onekligen bra ut men tycker inte att den är lika snygg som konkurrenterna. Går den ihop med en skjorta tro:-)?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

7. knutars

MINA ENHETER

Ska du köpa så gör det nu via Kickstarter; du sparar $100 jämfört butikspriset. Den kan pimpas med olika urtavlor dessutom, passande för olika klädsel

8. ducken

MINA ENHETER

Hur gör jag för att köpa den där då?

9. ducken

MINA ENHETER

Vilken version ska man köpa då? Standard edition eller developers edition??

10. knutars

MINA ENHETER

Om du tror att du kommer rota enheten så väljer du Developers Edition; då kommer den färdigrotad, i annat fall tar du Standard.

1) Du behöver ett användarkonto på Amazon.com då dessa av någon anledning är mellanhand.
    2) När du väl har ditt Amazonkonto behöver du ett konto på Kickstarter.
    3) Kila sedan in på http://goo.gl/1flPbi och välj en förpliktelse (pledge). Du kan lägga på $20 för att uppgradera minnet från 512MB till 1GB. Ändra beloppet $ 214 (ett fält högt upp på sidan med stor, grön text) till $234 vilket är ca 1 500 kr.
    4) ???
    5) Profit!

Last edited: Sep 19, 2013
  11. ducken

MINA ENHETER

Då va en beställd då. Blev 249 dollars totalt med ytterligare minne och frakt till Sverige.

När skulle den dimpa ner i lådan? Oktober? November?

12. knutars

MINA ENHETER

Vad roligt. Vi får leverans under november, såvida du inte beställde 8GB-modellen vilken levereras i december.

Nu ska jag kolla på V för Vendetta på kanal 9.

13. ducken

MINA ENHETER

Tror inte jag beställt 8gb varianten. Men hur vet de att ökningen av mitt pledge var att jag ville ha extra minne och inte att det var ett högre pledge bara av välvilja?

Kan man ha denna till skjorta i jobbet tro:-)?

Så nu håller de på att mecka ihop telefonen?

14. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

http://www.kickstarter.com/projects/omate/omate-truesmart-water-resistant-standalone-smartwa

På högersidan där ser du "Pledge $249 or more". Då får man...
    "Omate TrueSmart 1Gb/8Gb Edition | with 1Gb memory / 8Gb on-board storage. Backers of this pledge reward can choose to have STANDARD or DEVELOPERS in the Survey at the end of the Campaign
    Estimated delivery: Dec 2013
    Add $15 USD to ship outside the US"

---

Har en fråga, det glas som klockan säger sig ha "Sapphire Crystal Glas", är det väldigt tåligt?

Har beställt en Sony SmartWatch 2 men det som lockar mig med Omate TrueSmart är just det 'tåliga glaset'. Är det väldigt tåligt eller bara lite bättre än vanligt?

Last edited: Sep 21, 2013
  15. Ondskan

Ondskan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag förstått det rätt så är det tåligare än Gorilla glas.

16. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hann knipa två st October Developer edition, så jag hoppas få hem dom redan inom en månad :). Tog 1 GB internminne på båda, 512Mb kändes lite snålt. Däremot kändes det inte värt att vänta två månader extra för att få 8 GB intern lagring när det finns minneskortsplats - så hima många appar kommer man inte att köra på den (typ facebook, runkeeper, twitter, maps och lite sånt), det ska nog rymmas gott på 4 GB, samt att dom flesta går bra att köra från minneskortet också.

Det blev ganska exakt 1500:- per klocka med uppgraderat minne, några extra laddkablar och frakt. Sen får vi väl se hur det går med tullen, om man åker på moms eller inte. Jag är iaf grymt förväntansfull, tycker den är snygg och har väntat på en sådan produkt länge. Jag är proffs på att glömma min telefon överallt (vilket blir svårt när den är fastspänd på armen), jag HATAR att behöva ha en bautatelefon som skumpar runt i byxfickan när jag motionscyklar / springer osv, och det ska bli skönt med en vattentät version. Återkommer när den dimper ner i lådan :)

17. Ondskan

Ondskan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

knep en oktober dev också. Väntar och hoppas att den kan ersätta mobilen helt. Ringer inte så mycket och spelar/surfar gör jag på dator eller platta så den passar mig nog fint. Förväntansfull och otålig :P

18. Stingray454

MINA ENHETER

Precis, jag är inne på samma spår - jag ringer väldigt lite (typ 3-4 samtal i veckan kanske). Jag använder främst mobilen till att kolla facebook, köra RunKeeper för motion, kolla konto-saldo, skicka några SMS och snabb-googla något eller kolla i Maps var något ligger. That's it, mer eller mindre :) Om det funkar så bra som jag hoppas kan den säkert ersätta mobilen på sikt, det ska iaf bli ett intressant experiment att se hur det funkar, hur länge batteriet håller osv.

19. NiclasCeder

NiclasCeder Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte Standard med extra ram-minne. Personligen har jag svårt att se den ersätta min vanliga telefon, men för löpning verkar den riktigt guld! Ser den som en komplett ersättare till GPS-pulsklocka och/eller mobil på armen/i handen med runkeeper och spotify. Äntligen kan man få musik, telefon & internet i en enhet, som dessutom sitter på handleden.

Med ett par bluetooth-hörlurar får man ju total frihet när man springer. Vad tror ni om dessa? http://www.dustinhome.se/product/5010753824/plantronics-backbeat-go-2-bluetooth-headset-black/ Har någon något alternativ som kanske kan vara bättre?

20. Stingray454

MINA ENHETER

Jag googlade runt på bluetooth-hörlurar också, det verkar lite ont om typen som den du länkade, vilken är något i stil med vad jag också vill ha. Däremot hittade jag en recension på precis dom, där de sa något i stil med att batteriet var rätt litet och den hade mycket sämre batteritid än de flesta andra hörlurar, dessutom sitter batteriet / batterierna i själva hörsnäckan vilket gör den tung, så den vill gärna falla ut om man rör sig mycket (speciellt om man springer). Det lät ju inte jättebra, men modellen är ju snygg iaf :) Det finns flera modeller med ett "clip" man kan sätta på t ex tröjkragen och så går en sladd från den, gissar att man måste köra på något åt det hållet.