Omdöme Pixel 8 / 8 Pro

Discussion in 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' started by Tusuki, Mar 18, 2024.

1. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Hej!

Hade varit trevligt med en omdömes-tråd, så skapar en där Pixel 8 / 8 Pro användare kan skriva lite om vad ni tycker om telefonen.

Vad tycker ni om den?

* Skärmen
    * Batteritid
    *Prestanda
    *Kameran
    * Byggkvalitet & Design
    * Batteritid

Oliivern3 and chraist like this.
  2. DigitalMad

DigitalMad Teen Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kommer från Xiaomi Mi 11 Ultra

* Skärmen = Top notch och inget att anmärka. Sinnessjukt grym i solen

* Batteritid = Askass innan December uppdateringen och de första dagarna men nu är den väldigt bra. 6-7h SoT
    *Prestanda = Spelar inte så mycket eller pressar telefonen på så sätt men flytet är sjukt nice och har inte märkt av några lagg eller att den skulle vara seg

*Kameran = 10/10 enligt mig

* Byggkvalitet & Design = Stilig som fan och ligger sjukt nice i handen. Det enda jag skulle vilja ändra är kamera visiret. Den skulle behöva vara i matt färg imo

* Övrigt = Det enda som jag inte vant mig vid riktigt är laddnings hastigheten. Jag tycker inte att det är dåligt med 30w men jag var rätt van vid 120w på Xiaomi :)

3. Wille1705

Wille1705 Infant Droid Medlem

Instämmer med ovanstående inlägg. Kom från iPhone 13 Pro Max som jag var sjukt nöjd med.
    Men ångrar inte bytet en sekund. Bästa telefonen jag haft.

Batteritiden blir bättre och bättre känns det som.
    Kameran sjukt bra.
    Har inte upplevt några buggar eller dylikt.

7års mjukvaruuppdatering är ett stort pluss också.

Köp!

Oliivern3, Droid_301 and DigitalMad like this.
  4. Automan740

Automan740 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag kan bara hålla med alla talare innan att Pixel 8 är bra på väldigt mycket! Ska man nämna något som inte är tip-top så skulle det isf vara 4g o 5g mottagningen som jag upplever som sämre på Pixel 8 än på min förra telefon med Qualcomm processor.
    Märker speciellt när jag åker bil, tåg, buss att det gick bättre att få en tillräckligt stabil signal för att streama video t.ex med min förra telefon, än vad det går med Pixel 8.
    Det är väl inte vetenskapligt belagt, men jag märkte detta typ första dagen med telefonen. Vet inte om det blivit bättre, eller om jag bara vant mej, men stör mej inte så mycket längre.

Tusuki and Oliivern3 like this.
  5. Oliivern3

Oliivern3 Kid Droid Medlem

Har nu haft min Pixel 8 Pro i lite över 3 månader. Gick efter flertalet år på Iphones över till Android igen. Första två månaderna höll jag på att kasta den i väggen. Både Mars- och Apriluppdateringen medförde att jag inte kunde ringa vanliga samtal utan att det bröts. Alternativt så gick samtal till mig direkt till röstbrevlådan. Installerade Maj-uppdateringen och efter det så funkar allt galant. Mobilen är snabbare, kameran känns rappare, batteritiden är bra och VIKTIGAST; Samtal och sms funkar som det ska.

Fantastisk kamera. Fantastisk. Väldig uppgradering mot min iPhone 13 Pro. Flertalet iPhonefolk påpekar att vissa bilder ser ut som att de är tagna med systemkamera. Googles AI-funktioner är smidiga, i de fall de behöver användas.

Överlag väldigt nöjd nu, ber till alla gudar som finns att Google inte förstör allt med en uppdatering igen.
    Märkligt hur företaget som ligger bakom självaste Android har sådana problem med buggar. Aja. Mycket nöjd med telefonen JUST NU iaf.

Rosén78, stelex and Tusuki like this.
  6. Tusuki

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Härligt omdöme! Tack! :)

7. SöppeJ

SöppeJ Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 8 128GB Obsidian Black

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Platta:
    Apple iPad Pro 11tum 128GB
    Har gått från iPhone 13 Pro Max till Pixel 8 128GB, ångrar det inte en sekund. Mycket nöjd med telefonen, kameran är ju så mycket bättre. Aldrig upplevt några som helst problem med telefonen, tar bara lite tid att vänja sig med Android. Haft iPhone's så länge jag kan minnas, har provat ett par Samsunglurar men aldrig fastnat för dom. Även haft Pixel, men det var så länge sedan att jag knappt minns dom. Kört med denna lur i ca: 1 månad nu, allt bara flyter på fint.

Tusuki, r12500, stelex and 4 others like this.
  8. Tusuki

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Härligt att höra! Kör du någon smartklocka till din Pixel? Samt vad kör du för lurar eller har du kvar AirPods (Om du nu har haft det) ?

9. SöppeJ

SöppeJ Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Platta:
    Apple iPad Pro 11tum 128GB
    Nej, ingen smartklocka till pixeln. Har en Apple Watch Ultra till min iPhone, funderar att kanske skaffa en Pixel Watch. Använder nästan aldrig hörlurar till mina telefoner. Föredrar att lyssna på musik genom min hi-fi anläggning. Och då är det CD som gäller.

Tusuki likes this.