Omdömen i PlayButik

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Bjohan.kna, 16 aug 2012.

1. Bjohan.kna

Bjohan.kna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns gott om appar i PlayButik. Gott om omdömen också på varje app - och det gjorde mig nyfiken.

Hur gör folk egentligen för att skriva omdömen?

Frågan uppkom sedan jag uppdaterade EBuddy som tidigare var en bra, snabb och stabil app. Reklamen lovade att den skulle bli ännu snabbare efter senaste uppdateringen - men det håller jag inte med om. Den blev seg som sirap i gelantin...

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Va? Man går in i på appen i market, scrollar ner lite och addar en kommentar. Eller vad menar du?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

3. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag tycker alla som skall skriva en kommentar på Play Store skulle få läsa information om att det inte är en supportfråga eller förslag på extrafunktioner de skall skriva utan ett omdöme för att hjälpa andra som funderar på att installera appen.

Just nu beter sig folk som om utvecklaren (som kan sitta i Frankrike, Hong Kong eller wherever) skulle sitta med Google Translate och läsa t.ex. svenska, hebreiska och isländska omdömen och på något sätt kunna svara på dem. :/

4. Bjohan.kna

Bjohan.kna Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittar inte något sätt att lämna ett omdöme. ungefär så menade jag..

Testade rulla ner igen men kan fortfarande bara hitta "maila utvecklaren" och "besök webplatsen"

5. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Om du går in på play store på mobilen och såklart går till en app du har installerat(annars går det ju inte) så ser du under tillåt autouppdatering en text som är grön som säger SÄTT BETYG följd av 5 gråa stjärnor, tryck på denna.

På tal om omdömen, är man inte irriterad så blir man det ju oftast av att läsa omdömen. Nu är väl de flesta omdömen skrivna på telefon, men det ursäktar ju inte hur folk skriver.

"ÄGGGGGGG! denna app e grym"!!"

"lada ner"

Detta finns i 99% av alla omdömen man ser. Bästa var en låsskärm som skulle imitera iphonens låsskärm. Frågan är ju varför man vill ha detta för det finns ju liknande manöver som standard + mönsterlås osv.

Men iaf, någon fjortisbrud hade skrivit något i stil med "skit många tror ja har en iphone ladda ner"

Så, nu har man fått det ur kroppen iaf.

6. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    OffTopic, men jag håller med henne - Jag skulle också tänka Skit, många tror jag har en iPhone om de gjorde det. :)

7. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Då är man riktigt borta..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nu finns det möjlighet att svara för topputvecklare på test så att säga. Problemet är att folk tror sig att kommentarer är ett bra sätt att kommunicera med utvecklaren, det finns det mail och telefonnummer för. Särskilt när det finns väldigt många användare som inte har koll på saker och ting och sedan skriver saker.

Kan t.ex ta en helt reklamfri app jag har släppt, som en användare gick in och hävdade körde AirPush, reklam har den aldrig haft på flera år. Så det är användaren som inte har koll på vad denne har installerat på sin telefon och sedan tror sig komma i kontakt med mig på det sättet. Jag har ingen möjlighet att svara på ett sådant felaktigt påståendet vilket är en av anledningarna till att jag tillika andra utvecklare jag känner aldrig läser kommentarerna längre. Får bli ändring med det när man/om vanliga utvecklare kan få svara på kommentarerna.

9. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Motsatta problemet finns ju också. Väldigt många utvecklare som inte svarar eller ens ger någon möjlighet att kontakta dem. Då återstår ju bara en kommentar på play för att hjälpa andra att hålla sig borta.

10. Tiny Turtle

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Lite surt att man kan en sån stämpel på sin app av nån som inte begriper bättre - Hans kommentar lär ju inte innebära ett ökat antal nedladdningar direkt.