Ominstallera appar efter återställning?

Diskussion i 'Allmänt' startad av paraflaxtapet, 12 nov 2012.

1. paraflaxtapet

paraflaxtapet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har haft krångel med min mobil så jag tog och reparerade mjukvaran med PC companion. När det var klart var alla apparna borta såklart.

Men när jag loggar in på Google Play på datorn står det att alla appar är installerade, och jag kan inte ominstallera dem? Moment 22?

Men när jag kollar google play via mobilen så är apparna nedladdningsbara, alltså att att jag INTE redan har dem. Hur hänger detta ihop?

Jag har försökt rensa cache på google play appen i mobilen, men det hjälper inte. Hur ska jag göra för att få tillbaka apparna? Krångel!!!! :(

Last edited: 12 nov 2012
  2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Samma sak om du försöker installera direkt på telefonen?

3. paraflaxtapet

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, då är apparna nedladdningsbara, via google play i mobilen.

Men hur kan det vara olika på dator och mobil, när jag är inloggad på google play med samma konto? De ska ju vara synkade?

edit: Jag gjorde ingen speciell backup av apparna innan jag gjorde reparationen. jag tog för givet att de skulle finnas kvar att ladda ner från Google play i datorn?

Hmm, jag ser nu att det finns en ruta man kan bocka i, under inställningar, om synkroniseringar och backup av appar. Jag vet ärligt talat inte om den var ibockad innan jag gjorde reparationen.
    Jag tog som sagt för givet att apparna skulle finnas att ladda ner igen via datorn!
    Har jag fel? Måste jag instalera alla manuellt via mobilen nu då?

Jag tycker det känns konstigt att det inte stämmer överens vad som står i Google Play, om jag kollar i mobil och dator?

Last edited: 12 nov 2012
  4. paraflaxtapet

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmm, nu verkar det gå att ladda ner via datorn ändå. Mystiskt. Jaja, problemet löst då, men jag skulle gärna vilja veta HUR det löste sig...

polonius gillar detta.
  5. paraflaxtapet

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bump!

Jag har ominstallerat mobilen igen, men jag tror jag gjorde en blunder!

Jag skulle flytta appar manuellt till externa minneskortet. Först kunde man välja "flytta till internminnet", och om man tryckte en gång till "flytta till telefonen".

Jag tyckte det andra alternativet, flyttas till telefonen, lät som det jag ville - Sd-kortet, men när jag sen ominstalerat telefonen så var alla appar borta. Valde jag fel? Är det "internminnet" som är det externa SD-kortet alltså?