Problem: Ominstallerade N5 (stock, Lollipop), Chrome "ser märkligt ut" + frågor om Nova Launcher?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av TheSwede86, 19 feb 2015.

1. TheSwede86

TheSwede86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Ominstallerade min Nexus 5 (till "stock" ROM, Lollipop) igår för jag ville ta bort massor av onödiga appar och liknande, mobilen går mycket smidigare nu.
    Däremot så inaktiverade jag massor av inställningar som delade min plats och information och liknande och vet inte om detta hänger ihop men min Google Chrome-app ser annorlunda ut.

Vanligtvis när jag använde Chrome så var själva sökfältet längst upp på telefonens fönster och träffar i Google och t.ex. när jag sökte på bilder så såg jag bilderna "ut i kanterna på skärmen" och även sökträffar på webbsidor. Numera verkar (visserligen en mobilanpassad sida) Chrome-appen ladda söksidan Google med ett sökfält i själva webbsidan.

Smidigare att visa med bilder så v.v. se bifogade bilder.
    Hur "får jag tillbaka" Chrome till den mer smidigare layouten som inte offrar utrymme för att visa ett sökfält m.m. i själva Chrome-fönstret?

Utöver detta så installerade jag även Nova Launcher (Prime) som jag haft förut och direkt vid installation så verkar det som om att Nova "höjer" upplösningen alt. förminskar ikonerna men känns mer som om den just "höjer upplösningen" på mobilen. Jag tyckte och tycker iaf. det är snyggt MEN råkade på något sätt "swipe:a" eller genom en "gesture control" minska upplösningen igen genom att råka röra vid min hemskärm, hur kan jag få tillbaka den "högre upplösningen" eller mindre storleken igen?
    Verkar inte kunna reset:a Nova till "default inställningar" och hittar inget sätt att göra "gesten" tvärtom dvs. att kunna skala ikonerna genom en gest eller så. Vet någon vad standardinställningarna är och kan dela med sig av dem? Testat att minska ikonstorleken men ger inte samma utseende som jag menar och som Nova ställde in från början.

Tacksam för er hjälp - TheSwede86

2. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Tryck på menyn 3 prickar och bocka ur request desktop site.