omstart AA och ljud i bilens högtalare

Diskussion i 'Android Auto' startad av Peroni, 11 sept 2018.

  1. Peroni

    Peroni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    1. Får man ut AA ljudet i bilens högtalre via USB-sladden eller via Bluetooth?

    2. Om mobilen tappar täckning går ju AA ner. Måste man då aktivera telefonen igen eller ska detta ske automatiskt? Med aktivera menar jag att den stänger ner och jag måste aktivera med fingeravtryck eller ska jag ta bort denna skärm/telefonlåsning och hur gör jag det på bästa sätt?

    Pep
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag misstänker att detta är lite beroende utan Android Auto-implementeringen i din bil. På fars Kia Niro ansluts AA helt med USB och allt går däröver så blåtand och wifi kan han ha avstängt. Har aldrig märkt att hans AA och telefonen tappat kontakten under färd, men det borde inte vara beroende utav mobiltäckning heller kan jag tycka. Men ser för säkerthets skull till att besöka verkstad och be dem säkerställa att bildatorns mjukvara är aktuell så du inte sitter fast på en gammal AA version i bilen som kanske inte funkar helt problemfritt med nyare Android API versioner.
     
  3. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Antar att du har en VW eftersom du postade i den tråden tidigare idag.

    1. Musiken och Google Assistant går via kabeln, telefonsamtal via BT.

    2. Du behöver inte göra någonting alls. Bilen låser upp telefonen så snart du sätter i kabeln och så länge kabeln sitter kvar är telefonen upplåst. Tappar den kontakten med mobilnätet ser du det på skärmen i bilen genom att ikonen för signalstyrka får ett streck över sig. Så snart telefonen hittar tillbaka fortsätter den spela musik eller navigera, eller vad du nu har för dig. Oftast buffrar t.ex Spotify så pass duktigt att du märker aldrig av ett kort tapp av signal (såvida du inte sitter och glor på ikonen men om du kör bil kanske du ska låta bli det ;) ).
     
  4. Peroni

    Peroni Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Talvathir,

    Tack för svaret! Jag har en VW Golf 2018 och när jag använder AA kopplar den ner da täckningen är dalig misstänker jag, Da blir jag tvungen att aktivera telefonen vie fingeravtryck för att fa igand den igen, Grymt irriterande