Omstart Galaxy S appar försvinner???

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tephlaun, 28 nov 2010.

1. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!
    Har googlat som en tok och sökt här på forumet kring ett problem som jag upptäckte nyligen. Hittar inga svar eller lösningar som stämmer med det jag upplever på min SGS. Jag har uppdaterat till Froyo och tilläggsuppdateringen som kom strax efteråt.

Mitt problem är följande: jag startade om Galaxyn för n:te gången sedan jag köpte den för tre månader sen. SGS:en hängde sig efter en app-installation där appen inte funkade. Efter omstart märkte jag att det var en mängd tomma ytor på Hemskärmen där app-genvägar funnits. Vissa var det bara att dra ut på skärmen igen men vissa appar var helt enkelt bara borta.

Har någon av er upplevt samma sak? Vet någon vad det beror på? Har en liten känsla av att det här problemet dykt upp efter jag skaffade Appbrain. Det är en applikation som även försvunnit utan omstart av telefonen ett par gånger. Känns djefla skumt alltihopa.

2. guson

guson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

De appar som försvinner från hemskärmarna antar jag är installerade på sd-kortet. Det är ett fel i TW, appar som ligger på sd-kortet försvinner från hemskärmarna vid omstart av telefonen. De som försvann även från program har jag ingen aning om.

3. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

någon som kontaktat samsung om detta problemet?
    detta avskräcker en del om man nu ska köpa telefonen eller ej.

4. guson

guson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag antar att Samsung vet om det men jag anser det inte vara ett stort problem på SGS då det finns nästan 2 gig för appar. Jag har löst det med att ha de appar jag vill ha på hemmskärmarna på det interna kortet resten kan jag flytta.

5. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan det ha nåt att göra med det jag hört/läst om att Google kan accessa telefonen och avinstallera appar på den (vad mer kan de göra på min telefon?)? För jag har ju som sagt märkt att appar bara försvinner utan omstart (om de varit på externa sd-kortet eller ej kommer jag inte ihåg). Det verkar ju gå i och med Appbrain. Å andra sidan undrar man ju varför Google skulle vilja göra så?

6. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

det symptomet finns ej på min DHD dock, verkar vara Galaxy specifikt

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Alla android telefoner kan råka ut för det förr eller senare om appsen ligger på SD och man uppdaterar. Lösning -> lägg ej apps på SD.

Gå in i inställningar -> program -> SD fliken

Och kolla vad du hittar där.

8. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

säger åter igen, var ej så på min DHD :P
    men mycket riktigt det händer på min SGS

9. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det har hänt mig på andra lurar än sgs iaf :) När man uppdaterar bör man återställa luren så slipper man problem.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk