Omstrukturering av SGS's forumdel

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av -Henric, 26 aug 2011.

1. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Hej, Swedroid och alla SGS-ägare!

Jag har tagit mig frihet att skicka iväg ett PM till ett antal moderatorer här på Swedroid där jag påpekat att vi verkligen vill ha vår "lilla" del omstrukturerad (indelad).

Jag har kollat runt lite på forumet och anser att indelningen av delforumet borde se ut som det gör på Samsung Galaxy S II's forumavdelning.

Alltså följande:

* Allmänt
    * ROMs och utveckling

Vad tror ni om det? Jag vet att det finns en tråd ovan som även är klistrad, men jag anser att den tråden inte får den uppmärksamhet den behöver (därav skapar jag denna tråden).

Om det kommer in fler förslag på hur man kan dela in SGS's forumdel på ett ännu bättre sätt så mata tråden med dina tankar och ideér så lägger jag även in möjligheten till att rösta direkt när jag fått förslag på annat (var inte rädd för att ge förslag).

Visst älskar vi våra Samsung Galaxy S? (Finns inget annat svar än "JA" på den frågan ;)).

Inväntar svar och besked från moderatorerna så tills dess så kan vi disskutera hur vi vill ha det. Ös på med förslag så hoppas vi på att moderatorerna uppmärksammar denna tråd :)

Tack på förhand!

Last edited: 26 aug 2011
  2. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Bra förslag.
    +1

3. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Bra initiativ . Tycker även att moderatorerna bör bli mer aktiva i forumsdelen eller åtminstone värva nya aktiva medlemmar som vill förbättra SGS delen, för det behövs verkligen "städas" upp.

Last edited: 26 aug 2011
  4. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

I like it

Hoppas de lyssnar på oss och tar tag i det eller utser en ny moderator.

5. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Håller med!

6. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Mods verkar inte ta sigg "jobb" på fullaste allvar och precis som conny skriver så behövs det nytt blod. Isf hamnar min röst på conny själv som alltid är aktiv och insatt.

7. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Vi provar i Sajtrelaterat - hjälp och förslag istället.

Galaxy S har onekligen visat sig vara en modell som har fått stor genomslagskraft hos ROM-utvecklare, och det säger sig självt att det är väldigt svårt att förutse något sådant i förväg. Det är helt enkelt inte motiverat med en omstrukterering i form av en uppdelning av forumet om de ROM-relaterade diskussionerna inte är många till antalet. Skulle vi välja att "ta det säkra före det osäkra" och dela upp varje modells sektion i ett väldigt tidigt skede skulle antalet subforum komma att öka markant, och det skulle innebära både en ökad arbetsbörda för moderatorer samt en bökigare upplevelse för nya medlemmar sett till navigeringen i forumet. I detta fall är det helt enkelt lättast att vara efterklok.

8. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Nja är lite tveksam till detta kolla bara hur bökigt det är på XDAs forum, mängder med underforum och allt som de heter man hittar knappt till rätt forum där.
    Tycker det är bra som det ser ut nu i Swedroid Forumet

9. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

I SGS's forumavdelning så är det (i mina ögon) lite kaotiskt. Vi behöver mer struktur och ordning där. Samsung Galaxy S är en väldigt populär telefon gällande ROM-utveckling m.m.

10. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Tycker också det behövs lite struktur där, Köpte en Sgs idag (har haft en x10 mini pro innan) Och då jag inet tänkt roota den än på ett tag (ta dte säkra före det osäkra :P ) så skulle det vara skönt med en allmänt sektion och en ROM sektion..

11. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Beslutet rörande SGS-forumet är nu fattat och det kommer bli en uppdelning till en "Allmänt"-del och en "ROM-filer och utveckling"-del. Förmodligen under morgondagen.

Då vi skapar dessa två underforum så kommer Galaxy S-forumet som alla postar i nu låsas, så ha tålamod medan vi flyttar trådar. Det är 3700 trådar som skall sorteras in i respektive underforum. Detta kommer ta flera dagar att fixa. De aktiva trådarn på de 10-20 första sidorna kommer dock, förstås, flyttas först, så det kommer sannolikt inte bli något större avbrott rent praktiskt.

-Henric, Laffe, papinho och 2 andra gillar detta.
  12. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Fasen vad skönt
    Detta tackar man för som en nykommen men ack så pasionerad Sgs älskare:cool:

13. -Henric

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Tack för att ni gör min och alla SGS-ägares röster hörda. Lyfter på hatten och säger tack!

*~*~*
    Tapatalked

14. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Håller helt och hållet med. Det är en riktig hönsgård där, går ju knappast att hitta rätt. Skulle gärna vilja se det som SGS II avdelning med Allmänt och ROM-frågor/support.

Edit: läste nu att det kmr bli så, gött :)

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men nu sabbar det här bara ryktet för Android att se "smörjan" som används som guider i ett sammelsurrium i ett forum....ett flertal uppdateras inte, har en dålig översättning etc.

Många användare bryr sig sedan inte och ska vara kvar på "noob-stadiet".

Samma diskussion har det varit med Sensation som nu är löst.

Och det bli bara "skit" i slutändan när vi har "noobar" som inte klarar av det här.

Jag hatar "Hjälp!" trådar där någon stackare missat någonting.

Det behövs även sedan "tekniska moderatorer" som kan en viss lur, jag själv förbehåller mig rätten att be någon "fara åt h--vete" och tar sedan straffet....:P

Ofullständiga, ej uppdaterade "Skittrådar" utan riktiga XDA-referenser ska märkas som skräp !!

Ren överlevnadsfråga och "meckar" man med en 5000:- lur så ska det banne mig vara ordning !!

Last edited: 27 aug 2011