Onda V972

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av snippe, 16 feb 2013.

1. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fick hem min Onda i torsdags och är riktigt nöjd med den förutom att skärmen inte känner av fingret. När jag ska trycka på tex g så trycker plattan på siffran under tills den som rättar till sig efter ett tag. Jag får hålla på att snurra runt plattan och stänga av och på så att den ska bli normal igen. Skit konstigt. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har uppdaterat den till senaste fw 1.32 men ingen skillnad. Är det någon som haft liknande problem?

Skickat från min GT-I8190 via Tapatalk 2

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Låter som hårdvarufel i mina öron... kollat med stället du köpte den på?

3. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har varit borta hela helgen så har inte haft tid att felsöka Ondan. Märkte igår kväll att om man har för bråttom att starta och vrida den stående så är det som att om jag trycker på dom där prickarna högst upp till höger så öppnas inte det. Om ni tänker er siffertangenterna på tangentbordet och om jag trycker på 9 så kan den markera 6 eller 8. men efter ett tag så blir det normalt igen. Störande som fasen när frugan eller barnen ska starta den och spela. Ska prova byta launcher och se om det kan rätta till felet. Vad för launchers rekommenderas. Har uppdaterat den till 1.32 orginal från Onda. Eller ska man byta till en rootad 1.32 typ denna http://www.arctablet.com/blog/downloads/firmware/Onda/Onda_V972/kasty-onda_v972-41-v132-rooted.zip/

4. Lobbe

Lobbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur bra flyter den på när den funkar som den ska?
    Kan du jämföra med någon annan surfplatta.

5. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker den är riktigt fin. Har inte möjlighet att jämföra med andra. Gjorde ett test och hamnade på strax över 11000. Skärmen ska vara jämförbar med ipad 4. Filmer från en extern hårddisk funkar bra.

Skickat från min V972 Core4 via Tapatalk 2

Bifogade filer:

6. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har lagt ut en film på mitt problem. Har skickat ett mail till företaget (Onda-sale) jag köpte den från så nu väntar jag på svar.

http://www.youtube.com/watch?v=2xguZW2AwCg

Annars är jag jätte nöjd med Ondan. Barnen spelar för fullt och frugan har knappt tid att laga mat.. ha ha

7. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Fasen vilket skumt fel. Hoppas du får svar!

Ser fin ut i övrigt, flyter fint när du sveper mellan skärmarna!

8. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag fick svar att prova fw 1.32 från V812:an. Låter lite skumt men jag provar så får vi se..

9. snippe

snippe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan svejsan. Provade V812 fw men den startade inte... La in "kasty-onda_v972-41-v132-rooted.zip" och nu tror, hoppas jag att problemet är borta eftersom hela gårkvällen funkade den som den ska. Han inte testa i morse.

Edit: Kunde inte hålla mig utan var hem och provade plattan och den funkade klockrent nu. Hoppas nu att den funkar framöver bara.

Last edited: 21 feb 2013
  10. AcKNE

AcKNE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla !
    Till att börja med så får jag väll berätta om min status vad det gäller Tablets och Android. Jag e så mycket nybörjare som det bara går.

Jag köpte för någon dag sedan en Onda V972 från Tabletkungen.
    Och skulle föra över en fil som var på ca 6 gig då jag upptäckte det gick inte så jag tänkte jag skulle formatera om minnet så tog bort de program jag hade lagt till på minnes kortet och tog bort några kinesiska program som stod bara i kinesiska tecken. det gick bra. För min tanke var jag skulle formatera om microsd kortet och få det till liknade "ntfs" som i windows. Men så skulle jag spela ett spel och det hängde sig så jag gjorde en omstart på tableten . Vilket inte var så vidare bra tydligen fick upp den icon på skrämen som på minner om intel loggan. Sen kommer det upp två rader med kinesiska tecken och den laddar inte vidare. Nån som har en ide vad göra ? jag kommer alltså inte in i operativsystem eller hur man ska säga får bara upp två rader med kinesiska tecken i grön text. :(

11. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Skumt. Låter som att någonting blivit skadat. Prova att flasha om den med någon firmware, läs ovan hur snippe gjort, går säkert bra att pm:a honom om hur man ska göra om du inte vet själv!

12. AcKNE

AcKNE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja ni tog hjälp av en kompis som tippsade om denna sida http://www.jsxltech.com/blogs/onda-...tool-and-firmware-download-link-for-onda-v972

bäst att säga det att plattan var 100% laddad när mitt problem dök upp.
    så skulle jag börja med att göra som jag skrev om ovan och flasha om den.
    men tänkte genom jag har hållit på den och gått in i menyn kanske det heter root menyn man håller home knappen och power knappen inne ca 5 sek och gjort en factory reset. och inget hjälpte. så la jag den på laddning för att den ska vara så full laddad som möjligt till ingreppet.
    jo vad händer då jag startade upp paddan igen innan flashningen allt funkade som det ska (nästan ) min polare fattade inget och ännu mindre jag själv.
    Hjälpte väll med hot om att plattan skulle bli en dyr skärbräda om allt misslyckades.

så nu funkar den nästan bra. har problem med att köra spel tex every body play golf tex blir en jätte pytte liten ruta och vissa spel blir helt svart.

Så kommer nog köra som länken ovan imorgon. Eller har ni något annat förslag?