Problem: One M8 kalender

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Laverine, 8 maj 2014.

1. Laverine

Laverine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick min M8 idag och har inte haft en android telefon sedan 2011.
    Försöker komma underfund med hur jag gör så att inkommande mail direkt piper till i telefonen istället för att jag automatiskt ska synka mailappen?

Jag använder Outlook (har även gmail men den är reserv då jag haft min outlook i åratal) så det är den som ska synkas direkt när nya mail dyker upp där.

Har kikat bland inställningarna men hittar inget vettigt där. Någon som kan guida mig så skulle det uppskattas!

Enda jag kan hitta om detta på nätet verkar vara som att det inte funkar som det ska utan man får ladda ner Outlook/Hotmail-appen för att det ska fungera...

2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Hittade detta på Android Central (personen har en HTC One M8):

I have found that if i add my Hotmail account to the standard email option within the phone, the account is fine but the phone won't notify me of new emails despite emails being pushed. I looked in to this a little & it seems that currently the phone doesn't work correctly in this aspect. I have now installed the Hotmail app to my phone so i can add my own Hotmail personal email account. I have tested this now & it works perfectly & i am now receiving notifications for new emails

3. Laverine

Laverine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det var det jag hittade också och det funkar.
    Tycker dock att det borde funka direkt via mail-appen som redan finns som jag anslutit min Outlook-mail till.