Fråga: one ui 6.1 - mic mode

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Mythos, 15 maj 2024.

1. Mythos

Mythos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Nån som får 'mic mode' att fungera på S22 Ultra under samtal? För mig verkar funktionen saknas helt när jag expanderar notifikationspanelen...

Last edited: 16 maj 2024
  2. Mythos

Mythos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch4
    Samsung Galaxy Buds3 Pro
    Efter lite research verkar det endast fungera för videosamtal. Någon som kan bekräfta?

Edit:
    Ovanstående info är felaktig. 'Mic mode' fungerar för både röst- och videosamtal men endast när högtalaren är påslagen, och när samtalen görs med appar såsom WhatsApp och Viber. Med Samsungs Telefon -app fungerar det inte.

Jag testade 'Mic mode' med ett röstsamtal via Viber. Jag hade dammsugaren igång under samtalet. Med läget 'Voice focus' aktiverat togs bakgrundsljudet ifrån dammsugaren effektivt bort för mottagaren, och mottagaren hörde min röst tydligare jämfört med när jag hade funktionen avstängd.

Om det är någon som undrar vad jag pratar om så är detta en ny funktion som kom till S22 Ultra med One UI 6.1.
    One UI 6.1 Control Mic Sound Feature: Here’s how to activate

Möjligen att det även fungerar när man ringer samtal med andra liknande appar såsom Facebook Messenger etc. men det har jag inte haft möjlighet att testa.

Last edited: 26 maj 2024