One UI 8 - Fick den idag

Discussion in 'Galaxy S23 Ultra' started by Thomas Molinder, Oct 13, 2025 at 12:14.

1. Thomas Molinder

Thomas Molinder Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå!

Märkte just att One UI 8 var tillgänglig som uppdatering för mig så installationen är igång just nu. Nån som redan installerat?

Håller bara tummarna att DJI Fly appen och Gamesir handkontrolls mappningen till den kommer fortsätta funka som vanligt.

EDIT: Blind som jag är så missade jag detaljen att bootloader blir låst med denna version. Fanns ju naturligtvis info om det i Uppdaterings Sticky Tråden. Kanske en viktig detalj för någon annan som också är lite för otålig.

Last edited: Oct 13, 2025 at 13:04
  2. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Aktuella uppdateringar Samsung för Galaxy S23 Ultra

Thomas Molinder likes this.
  3. Thomas Molinder

MINA ENHETER

"EDIT: Blind som jag är så missade jag detaljen att bootloader blir låst med denna version. Fanns ju naturligtvis info om det i Uppdaterings Sticky Tråden. Kanske en viktig detalj för någon annan som också är lite för otålig."

Tack för länken till det jag kallade Uppdaterings Sticky Tråden Main point, Bootloader blir låst med denna uppdatering.

Går det att editera titeln på sin post?

4. Kenta2

Kenta2 Youth Droid Medlem

Japp, installerade när uppdateringen släpptes OTA i början på oktober. Allt funkar för min del som det skall. Inget negativt att nämna. Märker inte av någon direkt skillnad heller mot tidigare i daglig användning. Jag brukar köra Galaxy App Booster i Samsung Galaxy Good Guardians sviten direkt efter uppgradering. Det städar upp så att inget gammalt ligger och stör när man uppgraderat.

Thomas Molinder likes this.
  5. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

I uppdateringstråden så har det tagits upp att bootloader blir låst också :)

6. Thomas Molinder

MINA ENHETER

Yes det var därför jag gjorde en Edit och skrev det tydligt högst upp i denna lilla snedpost när jag såg det, så ingen annan som inte lyckas läsa alla poster i den tråden uppdaterar men har missat.

För mig spelar inte låsningen nån roll i dagsläget men kanske finns andra som har ambitionen att göra nåt kul med luren om den köper ny och kör S23U som projektlur.

Leo83 likes this.