Fråga: One vs experia z

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Elemental182, 16 jul 2013.

  1. Elemental182

    Elemental182 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    När nya premium lurar släpps i stort sett samtidigt av alla tillverkare antar jag att inte så många har erfarenhet från samtliga telefoner.
    Men då one verkar lite mer intressant än Z så undrar jag någon har testat dessa i lite mer än 5 min och om det det är i stort sett jämnt skägg eller om one är wayyyy better?

    Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4 Beta
     
  2. Xaviez

    Xaviez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har pillat en del på Z:an och äger en One sen några veckor tillbaks, och här är några punkter som jag har observerat och tänkt på:
    One ligger väldigt mycket bättre i handen för mig, har väl normalstora händer och tycker Z:an är lite bökig att få grepp om.
    Skärmen på One slår Z:an med hästlängder, framför allt utomhus i solen, svårt att se nått alls på Z:an då men inga problem på One.
    Jag använder hörlurar med sladd varje dag men tar ut dom när jag kommer hem, jag skulle bli vansinnig på luckan som täcker uttaget till lurarna och ser även för mig att den kommer ramla av med tiden precis som den har gjort på alla mina tidigare mobiler som haft sådant.
    Ett par snabba tankar, lycka till med ditt val, jag är åtminstone sjukt nöjd med mitt. :)

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Lekt med en One i några dagar och det enda jag tycker vart bättre mot min Z var skärmen i starkt solljus utomhus.

    I övrigt var dom rätt lika i mycket men för mig väger vattentåligheten och att den skyddad mot damm mer än väl upp nackdelen med skärmen. Framför allt är det skönt nu på sommaren att slippa se så sandkorn under glaset efter några dagar vid stranden.

    Gällande luckorna så har jag inte haft några problem med dom på någon av de telefoner jag haft med det tidigare, och de som sitter på min Z sitter ännu efter 5 månader stenhårt fast när jag stänger filme. Men vill man så går det ju att förstöra dom.

    Men är rätt säker på att du kommer bli nöjd vilken av dom du än väljer.

    Sent OTA using TapaTalk