Med risk för att jag upprör vissa och påhopp så vill jag ändå få det sagt

.
Enligt mig är HTC One X en totalt misslyckad produkt. HTC annonserade inte batteri tiden officiellt vid lansering och självklart var de fullt medveten om att den var kass i den punkten. Jag menar man kör väl en del quality tester med telefonen. Och då undrar man ju varför man då väljer att låsa in batteriet i ett skal? Man gör en sämre grej till något ännu sämre.. snacka om ingenjörskonst.
Det är väl ändå någorlunda kvalificerade ingenjörer som utvecklar produkten förmodar jag.. så hur tänkte man här egentligen?
Utöver det har den haft en hel del problem med t.ex Wifi osv.
Min personlinga åsikt är att HTC försökte göra en Apple, de minimerar antalet produkter, säljer produkterna låsta... så vill någon ha lite mer minne så får de köpa en helt ny telefon istället. Lite som när Apple tar runt 1000 - 2000kr extra för att få 32gb istället för 16. Men ska man göra det så ska produkten fungera felfritt så att folk får förtroende, vilket den knappast gör här. HTC har köpt in en massa komponenter, utvecklat Sense och ett skal sen monterat ihop det.
HTC one x säljer dåligt, priset är på nedgång, idag kostar den 4700 från att ha varit 6000kr vid lansering någon månad sedan.
Så vad ville jag säga?

Om jag var du så skulle jag inte köpa en produkt som har fel på så många olika punkter. Ska du ersätta din hemtelefon med denna så kan du köra på det men annars.. spelar du ett spel som använder tegra fullt ut går batteriet från 100 - 20 på några minuter

.
Kör på en Nexus eller S3.
Click to expand...