Oneplus 2 eller LG G4

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Strumpa, 22 sept 2015.

1. Strumpa

Strumpa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tjenare!

Tappade min Lumia 1020 i havet i somras. Har haft en usel Galaxy Ace 2 som ersättare i ett par månader samtidigt som jag försökt bestämma mig för en ny telefon.

Har kikat på många olika mobiler. Mestadels Android eftersom iPhone är för dyrt och Windowsphone tyvärr saknade vissa appar som jag visserligen klarade mig utan men faktiskt är trevliga att ha. Hade tänkt lägga runt 4000 på en telefon från början och har kollat lite på marknaden, nytt som begagnat, efter modeller som Galaxy S6 och Edge, LG G4, Oneplus 1 & 2, Nexus 6, HTC One för att nämna några.

Har kollat på Oneplus 2(OPT) länge och tänkt att jag ska köpa den om jag mot förmodan lyckas få en invite. Fick igår en invite av en trevlig herre på Sweclockers som jag är mycket tacksam för.

Dessvärre har jag nu kommit på lite sidotankar.

Många anser att man istället för Oneplus 2 kan lägga lite extra pengar för att få LG:s G4. För mig gick Oneplus 2 på 4533 kr med telefon, skal, skyddsplast, ett bambu-skal och frakt. Detta är ju lika mycket som man får betala för en G4. Jag går därför nu i tankarna om att kanske sälja OPT och köpa en G4 istället om det faktiskt visar sig att G4:an är bättre när man bortser från priset.

Mina prioriteringar i en telefon gör det hela mycket svårt. De två saker jag bedömer som viktigast för mig är kameran och batteritiden. Resten så som snabbhet, ljud, skärm, snabbladdning, avtrycksläsare är mindre viktigt.
    G4 verkar ha en bättre kamera än OPT samtidigt som OPT har bättre batteritid än vad G4 har. Detta gör det riktigt jobbigt att välja.
    Kameran är den viktigaste funktionen för mig i en telefon men utan batteri så spelar det ju ingen roll hur bra kamera man än har!
    Å andra sidan så har ju G4:an till skillnad från OPT ett utbytbart batteri vilket jag skulle kunna byta mot ett lite större.

Hade blivit mycket glad om jag kunde få lite råd. Hur hade du gjort om du satt i min sits och var tvungen att välja? G4 vs Oneplus 2 alltså, bortsett från priset!

Mvh

Last edited: 22 sept 2015
  2. Freddie_

Freddie_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone X
    Telefon 2:
    Oneplus 6
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Hej, jag hade valt en G4, som du skriver så prioriterar du kameran högst och då tycker jag du ska köra på G4, utbytbart batteri har ju också en annan fördel, om du tänkt ha luren länge kan du ju enkelt köpa ett nytt batteri när det börjar bli dåligt. Men det finns säkert fler aspekter som jag inte tänker på, kanske någon med en Oneplus Two kan ge några råd vad gäller kameran...

3. inact_0036

inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Om kameran är viktigast- så ska du välja LG G4.:D

Last edited: 23 sept 2015
  4. Strumpa

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är kameran på Oneplus 2 så mycket sämre då? Sitter med den här framför mig nu och blir ju riktigt läskad att öppna och pilla på den! :)

5. DigitalDeleriu

DigitalDeleriu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Samsung Galaxy s5
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    ROM:
    Stock
    Kolla mkbhd på youtube. Han har gjort camreview. Inte så illa bilder. Inte s6 kvalite men ändå

6. Strumpa

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det blev en G4. Är hur nöjd som helst hittils! Det enda jag egentligen var orolig för var batteritiden men den är vad jag märkt inte speciellt dålig.

7. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Bra val.