Oneplus 3 eller vänta på nya nexus?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av werga1, 25 jun 2016.

1. werga1

werga1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Är i behov av en ny telefon och har som så många andra fastnat för Oneplus 3, men jag har å andra sidan hört väldigt gott om nexus, så frågan är bör jag vänta 3-4 månader på nexus eller kommer jag vara lika nöjd med en Oneplus 3?

Det jag vill ha av en telefon är:
    Bra batteritid
    Snabb och responsiv
    Bra kamera
    Smarta/enkla menyer

Mvh werga

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 768
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oxygen OS i OnePlus 3 påminner en hel del om Android som det ser ut i Googles Nexus-enheter, men med lite fler inställningsmöjligheter och en lite annorlunda hemskärm/launcher, men det går förstås att byta till Googles egna launcher/hemskärm också: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.launcher&hl=sv

Däremot har OnePlus varit långsamma med att uppdatera till Android 6.0/Marshmallow. Här har Google fortfarande ett stort försprång, och kommer förstås alltid att behålla ett visst försprång.

Värt att ha i åtanke är att priset på Nexus 6 och efterföljaren Nexus 6P var ~6000kr+. Jag räknar med att nästa Nexus kommer att hamna i den prisklassen också. Det är den största fördelen med OPO3 - priset kontra specarna.

Själv lutar jag lite mer åt Nexus då jag gillar att alltid ha den senaste Android-versionen så snart den släpps och att ha möjligheten att delta i Googles betaprogram för Android, så att man smidigt får prova på kommande versioner.

Davil gillar detta.
  3. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hur ser det ut med ROM utbudet till Oneplus?
    Är källkoden släppt till utvecklare?

Finns vanilla rom tillgänglig för dom som önskar?

Jag börjar fundera på om jag ska köpa en oneplus 3 eftersom jag inte får tag på någon begagnad Nexus 6p...

Ny Nexus 6p är inte värt idag känner jag.

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

4. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

Köp en OnePlus 3 nu så byter du senare om den nya nexus lockar för. Mycket. OnePlus bör vara värd iallafall 2500 kr om 3-4 månader om den är i fint skick

5. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 768
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, OnePlus släppte källkoden tidigt och Cyanogenmod 13 finns redan tillgängligt och verkar fungera bra trots att telefonen bara funnits ute i ett par veckor (dock ingen "officiell" build ännu): https://forums.oneplus.net/threads/rom-6-0-1-unofficial-cyanogenmod-13.450156/

https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-3-kernel-source-released-o.450121/