Oneplus 3 - Värt att köpa?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av trenton, 2 augusti 2016.

1. trenton

trenton Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Godmorgon!
    Har funderat på att köpa en Oneplus 3. Har idag en iPhone 6 som jag börjar tröttna lite på..

Är det värt att köpa en Oneplus 3? Kommer inte ladda ner / ändra ROM, knappt launcher... Kommer använda den som en icke-jailbreakad iphone..

Har frisurf från jobbet som jag ska använda på ena kortet, använda privatnummer på andra sim-sloten.

Även funderat på Xiaomi Mi5, vilken är bäst?

Även vunnit en Huawei P9 via jobbet, dock singel-SIM... ska jag göra det enkelt och bara behålla den?

2. Droid113

Droid113 Guest

Sälj din p9 och köp Op3. Xiaomi är likvärdig men op3 tar förstaplatsen enligt mig. xiaomi har inte alla svenska band heller. Hade en iphone 6 innan också som jag sålde till förmån för denna. Allt är bättre och snabbare än iphone förutom snapchat som är snudd på katastrof på allt utom ios, men det är smällar man får ta[emoji6] jag har allt stock (3.2.2) förresten och i skrivande stund är jag uppe i 1 dygns batteritid med 7% kvar med 6,5h SOT. [​IMG]

3. trenton

trenton Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Låter bra! Så du tycker inte jag är dum bara för jag köper en Op3 även om man inte rör ROM / launcher?
    Skön batteritid! Får nog bli en sådan isåfall!
    Vad tror du man kan få för en P9 i obruten förpackning

4. Droid113

Droid113 Guest

Kolla blocket eller craigslist för privatpris.
    Jag personligen tycker du är smart. Men det finns ju p9-fanboys också liksom .. jag kör nova launcher, har provat jättemånga men kommer alltid tillbaka..

5. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Polaren fick 3850 kr på Tradera för en P9 i nyskick.