OnePlus 8T VS Samsung Galaxy S20 FE 5G - Vilken ska man välja?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av fatomen123, 24 nov 2021.

1. fatomen123

fatomen123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

Dags för en ny mobil efter 5år. Just nu sitter jag och kollar på OnePlus 8T och Samsung Galaxy S20 FE 5G men vet inte vilken jag ska välja.

Jag vill gärna ha en bra main och selfie kamera (Hörde att Gcam är nåt man ha för 8T?), bra batteri, framtidsäker och med uppdatering och sånt . Vilken mobil skulle ni valt?

Tack

2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Svårt val. S20 FE bättre på pappret med IP68, trådlös laddning och 3x telezoom. Om du värdesätter något av detta skapligt högt känns FE som ett bättre val.
    Min gissning är att huvudkameran är relativt likvärdig på de två telefonerna. Gcam finns ju till båda men kanske mer optimerad för 8T (gissning). Skärmkvalitet och batteritid är nog också rätt likvärdigt (mer eller mindre). Båda har ju samma systemchipp (SD865) vilket borgar för likvärdig prestanda.

Jag hade nog själv valt 8T för den snyggare designen, den större skärmen och bättre vibrationsmotorn. Är också något mer förtjust i Oxygen OS än One UI. Trådlös laddning och 3x zoom är dock lockande med FE så valet är inte lätt.

Last edited: 24 nov 2021
    Kristy gillar detta.
  3. fatomen123

fatomen123 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Ahh det är så svårt att välja du har rätt. Vad är 3x zoom? har inte alla mobiler zoom haha?

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 738
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Alla mobiler erbjuder digital zoom men t.ex. 3x förstoring digitalt bli i regel rätt mycket sämre än en dedikerad 3x optisk zoom.

Enklast är väl att du försöker testa båda telefonerna i en butik och väljer den som känns mer tilltalande att använda.