OnePlus nord ce 4 lite

Discussion in 'OnePlus Nord' started by chrille82mmm, Jul 17, 2025 at 00:27.

1. chrille82mmm

chrille82mmm Kid Droid Medlem

Hej!
    Slänger ut en fråga här! har kört OnePlus nord en gång för flera år sedan och var grymt nöjd. Sen kört iPhone en del år men hatar verkligen deras priser!
    kom över en helt ny OnePlus nord 4Ce lite idag på Blocket för 1200kr. Blir man nöjd tro? Är ingen spelare utan vanlig användare som scrollar .
    Tänker att det borde va sjukt mkt telefon för det priset iaf om man jämför med iPhone

2. Tripod

Tripod Adult Droid Medlem

Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Har ingen erfarenhet av dessa, men för priset (och nyskick) blir det mycket telefon för pengen så att säga. Sedan kan det förstås finnas (igen utan egen erfarenhet) saker med t.ex. gränssnitt, OxygenOS, som gör att någon upplever en mobil som inte värd pengen.

Den har det flitigt använda äldre chippet Snapdragon 695 5G (har samma i min g84; Moto bytte till marginellt bättre 6s Gen 3 i g85 förra året, dvs samma år som nord 4Ce lite lanserades; å andra sidan plockade Moto då bort hörlursuttaget, vilket finns på den du nämner). Har inga som helst problem med Snapdragon 695 och flyt i gränssnitt, uppkoppling etc. Där kan ju mjukvaran ha viss betydelse, vilket man får väga in. På kamerasidan är det ingen vidvinkel, utan en sån där 2MP "djup". Somliga är ju förtjusta i extremt snabb laddning 35+W (65-80-100 etc.) å det verkar den ju ha. Den är förstås aningens lite större/tyngre, men det är högst personligt. Varken den eller det jag kör med går förstås att jämföra med dyrare Samsung, Apple; vare sig CPU, kamera, eller för den delen lagringshastighet, men det är ganska mycket mobil för pengen.

chrille82mmm likes this.