Köpte denna telefon för några veckor sedan, trevlig lur. Det fanns uppdatering till Android 12.1 som jag körde in direkt. 2 funktioner som inte funkar är samtal över wifi samt att vidarekoppla samtal till annan telefon. Och ja, min operatör stöder samtal över wifi och vidarekoppling har fungerat på annan telefon. Några andra här med samma problem?
Jag har nu återställt telefonen till fabriksinställningarna. Det hjälpte inte. WiFi samtal och vidarekoppling fungerar fortfarande inte.
Nu hittade jag problemet. Har Fello som operatör. Tog simkortet från jobbtelefonen som har simkort med Telia som operatör och nu funkar WiFisamtal och vidarekoppling. Det märkliga är att wifisamtal och vidarekoppling med min operatör Fello fungerar på min gamla kinatelefon Ulefone. Får ringa Fello på måndag.
ah ja så det var operatör strul trots allt... se vad dom säger ja. har aldrig hört talas om fello innan.
Nu minns jag inte om det är Nord eller Nord 2 jag köpte till morsan men har på hennes lur så funkar VoLTE och VoWiFi med Fello dock kom inte symbolerna upp i notifieringsfältet men om man tex gjorde samtal så stannade telefon i 4G (dvs den kopplade inte ner till 3G som ett gör om man inte VoLTE)