OnePlus support, bra eller lat?

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av Grasshopper, 9 apr 2019.

  1. Grasshopper

    Grasshopper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det nån som har haft och göra med OnePlus egna support och kan uttala sig om de är givmilda när det kommer till att byta ut mainboards, eller om de är vresiga och systemåterställer i hopp om att problemet ska försvinna? Hur lång tid tog isåfall din reparation?
    Har följande problem med min lur:


    View: https://drive.google.com/file/d/1YiDd1UWs8VyOaOtZnc6Mhry9F4uZD6Jk/view?usp=sharing


    Telefonen har testats med två olika SIM-kort från två olika leverantörer med samma fel.
    Går man från wifi till 4G så måste man ibland slå på AP-mode i ca en minut, sen stänga av det och då hoppar 4G´n igång igen.
    Verkar tydligen vara en bugg som funnits på tidigare modeller också om jag förstått saken rätt.

    Tacksam om nån har lite mer input eller info!
     
  2. scofie

    scofie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    56
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Har du provat att slå på "Smart Wi-Fi-växlare"? För mig så löste det problemet med att jag stod nära jobbet så att den kunde koppla upp men det blev segt på det avståndet så att det var oandvänbart. Typ man sätter sig i bilen för att åka hem men vill kolla upp något innan man åker. Nu så slår den över till mobildata mycket snabbare.
     
    bernard gillar detta.