https://market.android.com/details?id=com.onlive.client&pli=1 Nån som lyckas installera? Måste man köra market enabler eller nåt? Jag får "Den här appen är inte kompatibel med någon av dina enheter." för min HTC Desire S. Om nån fått igång det, hur funkar det? Och vilken telefon kör ni på?
I den tråden finns en apk fil som man kan ladda ner: Onlive is out! - xda-developers Vet inte om det fungerar än då jag inte testat, men troligen så fungerar det inte:/
Tack för infon, verkar inte funka här än - går att installera apkn och jag har existerande konto sen tidigare men får ingen kontakt med servrarna. Får väl se om nån lyckas hacka den eller OnLive kommer hit.
Själv har jag spelat det och det funkar helt perfekt, fattas bara en kontroll så kan jag koppla telefonen till TVen och ha en perfekt spelkonsol, mer eller mindre
Daaamn Gotta try me to on my Transformer haha Har testat nu på min platta, fungerar gör det till min förvåning, men kvaliten på bilden var ganska usel, men antar den ändras pga uppkopplingen(bra dålig, osv Annars nice
funkade på min sgs provade lego batman, men tråkigt nog är den inte optimerad för sgs än så grafiken är usel och för suddig
Spelat lite med min SGS och det fungerade perfekt, men man skulle behöva en handcontroller eller åtminstonde en tablet om man har stora händer
Hur funkar det? Tenderade allt på en server och strömmas? Det måste väl lagga sönder totalt? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Onlive är skit liksom det var skit även på datorn. Menyerna är inte anpassad för telefon och allting är jättesmått. Dessutom skulle jag vägra betala fullt pris för att stream ett spel till min telefon eller dator. Köper då hellre spelet, Onlive kan även beslut att ta bort spelet fastän du betalat för det. Onlive lät jättebra vid presskonferensar och sånt men i verkligheten är det ruggigt dåligt.