Onödigt att köpa android mobil nu?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Axer, 30 juni 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns redan trådar om man ska köpa android mobil nu men Gingerbread/3.0 kommer i oktober och ska man vänta eller ska man köpa nån nu? Kommer 2.0,2.1,2.2 vara helt dött och dåligt när gingerbread kommer? Vill verkligen ha en Legend men om det kommer en uppföljare som inte kostar skjortan och är fin så gärna för mig... Finns det rykten om uppföljare till legend? Kommer Legend få Gingerbread? Tacksam för svar :)
    Nej såg nu Legend kan inte ha det! Man måste ha minst 3.5 skärm...
    Mvh Axer

Last edited: 30 juni 2010
  2. Dallebull

Dallebull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man tycker ju att top of the line lurarna (Desire, Nexus one, Droid m.fl) bör få denna uppgradering då de bör klara av det hårdvarumässigt..
    Tror knappast att hårdvaran komemr bli så mycket snabbare fram till oktober iallafall...
    Om till och med dagens budgetlurar klarar 2.1/2.2 så ska de inte vara ngt problem med lite bättre mobiler och 3.0.. Tycker man... Allt är ju upp till de enskilda telefontillverkarna.

Legend är ju till och med segare än Spican, och jag har inga höga förhoppningar om att min kommer få 3.0, man vet ju hur samsung är :(

Har inte läst nått alls om 3.0 så kanske inte ska uttala mig egentligen ;) Förstår dock inte hur dom kan sätta minimumkrav på skärmen :O Men har man råd med Legend så har man nog råd med en Desire också som är betydligt mer framtidssäker ;)

3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Kommer inte gingerbread någon gång i december? Q4 har de väl sagt? Då är väl oktober väl optimistiskt. Och kommer den sent på året fall lär den väl rullas ut någon gång i januari som uppdatering.

Köp en mobil nu om du behöver. 2.1 duger bra. Det kommer alltid bättre grejer om man väntar. Iphone 4 kommer i augusti. Då kommer androidvärlden att svara på den. Osv osv.

4. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Håller med fullständigt. Legenden är en fantastiskt bra telefon, satsa på den.

5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ska man vänta på "nästa" så får man ju aldrig nåt köpt.

Jag gick i tankarna att köpa en Desire men valde en beg Hero istället för att spara lite pengar och få en telefon som det kändes lättare att hitta custom ROMs till.

6. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

7. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det där är ju inte nödvändigtvis googles krav... Det är ju bara rykten.

"Men har man råd med Legend så har man nog råd med en Desire" Råd och råd vet jag inte... Om jag ska köpa en legend blir det typ billigaste som går att hitta på blocket gissar jag på.

8. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en Desire i stället för Nexus One. Det ångrar jag nu! Pga HTC:s Sense lär man få vänta länge på varje uppgradering.

9. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Personligen tror jag inte ett dugg på det ryktet (Engadget-länken).

Google arbetar från och med 2.0/2.1 på att minska fragmenteringen, inte öka den, vilket detta skulle leda till (om det mot förmodan stämmer).

Därtill är det inte helt relevant att tala om "1 Ghz" eftersom det skiljer sig kraftigt mellan olika processorarkitekturer hur effektiva de är per klockcykel. En bra processor på 600 MHz är snabbare än en dålig på 1 GHz. Det är även irrelevant att tala om skärmstorlek i tum då man talar om hårdvarukompatibilitet. Skulle Gingerbread magiskt vägra starta på en enhet med en 3.4"-skärm och lite högre pixeldensitet?

Däremot kan jag tänka mig att dessa krav gäller enheter som ämnas lanseras i Nexus-programmet (om det nu blir fler lurar efter Nexus One), då dessa enligt Google måste vara "superphones".

10. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
  11. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

12. Kentomen

Kentomen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    73

MINA ENHETER

Det kommer alltid att finnas något nytt och spännande runt hörnet, så tycker du om att vänta så har du en evighet framför dig.
    Lev i nuet istället, köp köp köp!!!

13. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Sant!! :D

14. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag börjar med tvivla på ryktet...det låter mer som en önskelista på framtida mobiler som någon mobilnörd knåpat ihop...och jag har oxå läst att någon högt uppsatt på Googles högkvarter twittrat om ryktet och sa något i stil med.. att han förundrades över ryktesspridningen...kmr inte riktigt ihåg...men det va iaf en diss om ryktet. Ta nu inte vad jag säger som fakta...det är bara som jag läst på nätet...:P

15. fello

fello Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men vafan köp ngn nu :) somalla säger så kmr drt allrätod att finnas ngt runt hörnet ;) JAG hade inte köpt en nexus eftersom att du MÅSTE köra ett rent gui... med t.ex. desire så kan du välja om du vill köra sense lr ta en annan launcher ( en annan launcher går på n1an oxå men du ian inte välja.att köra sens ist... detta e utan root... :) ) men om du vill roota så spelar det ändå nästan ingen roll om vilken du väljer rent mjukvarumässigt... :) såå ta en du tycker e skön :b

Hoppas att det går att läsa :) skriver ofr mobben och e ganska astrött ;)

16. fello

fello Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dubbelpost vart det oxå ;)

17. sigesang

sigesang Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dan Morrill, Android Open Source & Compatibility Tech Lead. :
    https://twitter.com/morrildl

"I love it when people just make stuff up and report it as news. http://goo.gl/cwbf"

Med det uttalandet känns det väldigt mycket som rykten utan någon grund.

18. upnorth

upnorth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kommer alltid att vara utannonserat en ny version av Android med en massa godis som inte finns på markaden just när det är dags att skaffa ny mobil.

Det enda du behöver göra är ju att välja en tillverkare med historia av eller som officiellt gått ut med att man ska uppgradera sina enheter. Men om du behöver hjälp att välja så är dessa de telefoner jag tycker är värda pengarna just idag beroende pris och funktion:

X10 Mini/Pro (väldigt billig och med bra kamera, har 1,6 men blir uppgraderad)
    HTC Hero (sjunkit mycket i pris, en av 2009 års bästa telefoner, uppgradering kommer)
    Galaxy S (ganska dyr men den hittills bästa, marknadens bästa skärm)

Desire skulle jag vänta med tills man får veta hur den "reagerar" på uppgraderingen eller går ner i pris, det kommer förmodligen komma många som slår den närmare jul.

19. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vänta är mitt råd.. Tycker faktiskt Android känns som en återvändsgränd,fragmentering mellan olika versioner av operativet. Market som innehåller mest skräp,gratis det som finns förvisso för att köpa program det kan du glömma. Lagg lite här o där trots all denna biffiga hårdvara osv.. Som någon nämnt tidigare så skulle jag akta mig speciellt för Desiren,var och kikade i butik häromdagen och minne lämnat ledigt på X10=441mb fritt Galaxy S 1.8GB! och i min desire 139mb.. Detta är som sagt butiksexemplar jämfört Desiren min,precis ominstallerad. Kanske att Android-lägret får ordning på det hela med tiden men idag känner i alla fall jag att det finns bättre alternativ.

20. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    fast är det inte lite så alltid, när man än köper sin mobiltelefon så kommer det alltid komma något bättre ett par månader senare se t. ex på HTC:s desire bäst i typ april men nu i Juli rankas samsung galaxy S som bäst av många... och sådär kommer det alltid vara när du än köper mobilen

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.