Hej! Undrar hur man ska ta sig till för att beställa en vara som Onoff har i sitt internetlager men inte i närmaste butik. Och gäller rabatten som de kör med nu eller inte, där jag bor kör de nu 50% på allt i butiken så man hoppas ju på något liknande.
Som jag förstod det så kan man inte längre beställa via hemsidan, utan endast köpa i butik. Läste inte så noga iofs. Men kolla igenom vad de skriver en gång till är mitt tips. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Att de kan sälja mig produkten ser jag som en självklarhet, vad ska de annars göra med den? Rabatten däremot är inte en självklarhet och det förstår jag. Men utan den så hamnar priset ändå högre än vad elgiganten säljer den för och då avstår jag mer än gärna
Om man har saker på avbetalning hos Onoff när de går i konkurs, vem tar över det? Nåt kreditföretag, eller? Jag vet iaf att Mediamarkt tar över Onoffs garantiärenden. Sent from my iPod touch using Tapatalk
Det har jag sett men tack ändå. Men man undrar ju vad de gör med sitt internetlager, sen så uppger de att man ska ringa ett nr när man försöker göra en beställning.
Det är väl Resurs som är kreditgivare för onoff. Det är oftast aldrig butikerna själva som ger krediten. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Något särskilt internet lager har dom väl inte, det är nog deras huvudlager som dom skickar till butikerna som dom även packar ut till internet kunder. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Expert köper upp en stor del av OnOffs lager och kommer även ta över en del av butikerna. Vet inte hur det är i era butiker men i Kalmar så står det "Ingen garanti" på handskriva fula lappar överallt i butiken. Detta är skitsnack. Garanti finns det alltid men ni får vända er SIBA/Media Markt (så länge dom säljer märket) - eller direkt till tillverkaren.
Visar sig att det du sa stämmer! Ringde upp de idag och de förklarade att Expert köpt/köper upp deras lager och att de därför inte säljer något som de har på sitt internetlager. Så det gäller att finna i butik snabbt som fan innan allt tar slut, vilket det nu gjort hos mig tyvärr
Jag frågade en arbetare i onoff i kista igår och hon sa att dom stänger helt imorgon. Dom har värsta rean just nu och hela butiken var nästan hel tom. Till er som undrar om vad man gör för att skicka in nån vara på service så skickar man in den till företaget som skapa varan. Så om ni till exempel har en sony Ericsson mobil, så skickar ni in den till sony Ericsson och dom lagar den. Man kan skicka in den till företaget också för reklamation. Vet att många redan vet det här men skriver det här till dom som inte vad man ska göra Skickad ifrån min O2X
Sony-Ericsson var ett dåligt exempel då allt mobilt skickas till Anovo för reperation. Det är leverantören man hör av sig till i andra fall.
Jag hämtade ut min x8 ifrån onoff och då frågade jag hur jag skulle göra för att skicka in den på service. Då sa kvinnan jag pratade med att man skickar inte den till sony Ericsson och dom fixar mobilen och inte anovo. Hon kanske berättade fel men det var i alla fall så hon berättade till mig Skickad ifrån min O2X
Fan man skulle egentligen beställt något från internetbutiken innan dom stängde den och så tagit det på faktura och struntat i att betala Nej men här i krokarna kommer inte onoff att saknas om jag ska vara ärlig, men jag tackar för informationen om service