Problem: Ont i ögonen av skärmen

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av p3pp3r, 11 dec 2013.

1. p3pp3r

p3pp3r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kanske är denna skärmen lite för bra för mig. Jag har märkt senaste veckan att jag får ont i ögonen av skärmen, när jag t.ex spelar spel i 15-30+ minuter. Har sänkt ljusstyrkan och ändrat färgläge till "Film" som jag upplevde hade lägre kontrast, men jag blir fortfarande jättetrött i ögonen efter att jag använt den lite mer intensivt.

Nästan så jag funderar på att byta telefon till någon LCD-variant. Hade SGS2 innan och märkte aldrig samma problem där.
    Någon mer som märkt av detta?

Så himla tråkigt dock, aldrig haft en bättre telefon, skärmen är ju verkligen helt overkligt grym, betraktningsvinklar, färger, upplösning etc. När jag använder sambons Sony Xperia Z tror jag nästan det är något fel på skärmen för den är så blek å tråkig i jämförelse...

2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Prova appen screen filter funkar perfekt för mig när jag läser en Ebook på skärmen.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

3. MrSexor

MrSexor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag är väldigt osäker men skärmen kanske använder samma PWM teknik som används i vissa skärmar.. Jag är inte jätte-insatt i vad det innebär men vad jag har förstått så släcker den och tänder vissa/alla lampor eller liknande väldigt snabbt och detta har en sådan effekt på användarens ögon så som du beskriver!

Kanske kan 'hjälpa' lite ifall man har skärmen/mobilen lite neråt så att man tittar ner med ögonen liiite istället för att titta rakt fram eller lite upp

4. Amel

Amel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är lite rädd att det kan kvitta men en skärm med så bra betraktnings vinklat som denna skärm. Tyvärr

5. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Den sänder ut gammastrålar fast Samsung vill tysta ner det. Nackdelen är onda ögon. Fördelen är att en på ca 7000 blir hulken.

p3pp3r och rundl0f gillar detta.
  6. silversked

silversked Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Testa att ha hög ljusstyrka på. Det ska vara skonsammare för ögonen..

Skickat från GN 3

7. Amel

Amel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Gammastrålning är ofarlig i sig. Den tränger genom kroppen som en pistol kula genom en cm vatten. Det innebär att man inte påverkas av gamastrålningen alls. Hade den fastnat i kroppen som tex alfa eller beta strålning så hade det varit extremt farligt. Så myterna om gamastrålningen är bara en skrämselpropaganda från folk som är nojiga och inte tycker om mobiler.

8. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Heh, en pistolkula påverkas ganska mycket av en cm vatten. Finns på YouTube flera klipp där dom skjuter ner i en hink med vatten. Kulan deformeras när den bryter vattenytan. Men jag fattar din poäng...

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

9. Amel

Amel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Min poäng är att man inte påverkas av gammastrålning. Hade man påverkats så hade vi alla haft cancer inom ett halvår.