Fråga: Oönskad Bluetooth koppling vid navigering

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av par.ahlund, 12 mars 2012.

1. par.ahlund

par.ahlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

På min Galaxy S har jag en navigator i form av Copilot installerad. När blåtand är aktiverat på telefonen och jag har den i bilen så kopplar den därigenom ihop telefonljudet (navigatorn) med AUX ingången eftersom den tror att jag vill spela upp till exempel ljud från telefonen via stereon.
    Med andra ord, när jag vill navigera så får jag koppla bort blåtanden vilket blir väldigt opraktiskt om någon ringer eftersom jag då har telefonen i hållare med laddkabel. Eller så får jag navigera utan röstguidning men med fungerande radio eller slutligen lyssna på navigeringen via AUX men utan radio.

Går det (med eller utan root) att selektivt dölja Copilot för blåtanden så att blåtanden är aktiv för telefoni men ljudet från navigatorn kommer via telefonens högtalare. Volymen i telefonen räcker definitivt om man inte poppar allt för mycket.

Har hittat en inställning med Bluetoothsynlighet vilket jag gissar på är halva lösningen. Om det stämmer saknar jag dock kunskapen om var jag hittar Copilotprogramfilen (och ev hur man trasslar sig dit) för att dölja denna för bluetooth. Tack på förhand