Oönskade samtal

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Anwar93, 29 maj 2010.

1. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Är det någon mer än mig som är van med att sova med mobilen under kudden? Isåfall bör ni ha fått samma "problem" som mig. Problemet är att den gör flera samtal under kvällen. Hur fan mobilen går igång är bara det ett frågetecken för mig. Och att den alltid ringer min pappa, är ett annat! Det konstigaste är väll att den inte gör något annat. Som att typ gå in på Teeter eller något liknande?

Finns det något att göra som sätter stopp för detta? Hade vart underbart om en kodare fixar fram en app. som inte tillåter samtal när den går igång!

Lite udda problem. Och ja, jag vet att allt löses med att ha mobilen någon annan stans, men det vill jag inte!! Mobilen ska anpassa sig efter mig, och INTE tvärtom!

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det finns ett program som heter call confirm.... det innebär att det kommer upp en ruta där du måste bekräfta att du vill ringa upp eller lägga på.

3. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack!

4. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Eller så aktivera det grafiska "knapplåset"? så man måste rita ett mönster dvs. Alt. Flightmode under natten? Så får du ingen strålning genom huvudet heller ^^

5. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Power-knappen-> Menu och mobilen låses upp... vare sig man har grafiskt knapplås eller inte. Eller?

6. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flightmode lät som ett klart bättre alternativ, men riskerar du inte att mobilen åker ner från sängen alternativt blir skadad om du ska sova PÅ den varje natt?

7. Lignell

Lignell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också märkt av detta problem. Har hänt ett par ggr att jag ringt upp någon när telefonen legat i byxfickan! Trodde att det var omöjligt att aktivera en kapacitiv skärm genom ett tyg, men jag har märkt att det på Desiren går alldeles utmärkt! Test att lägga mellan tex en t-shirt mellan skärm och finger! Hade aldrig detta problem med min gamla telefon (iphone)...

8. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska vara genom statisk elektricitet då, men annars är det som du säger mer eller mindre omöjligt. Undantaget som bevisar regeln? :)

9. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Risken finns att den åker ner från sängen, men risken är större att den ramlar ur fickan om dagen. Det betyder inte att jag inte tar med mig mobilen ut! Lite ska den allt tåla! Att jag sover på den bör inte skapa något problem. Fast ifall olyckan sker, så går det på garantit, då inga yttre fysiska skador kommer ske ifall jag har en kudde mellan mitt huvud och mobilen.

Inte bara att det är tyg, utan det är bomull osv. mellan. Men jag har iaf. installerat Call Confirm, får se om det gör saken bättre!

10. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:eek: WOW , hur kom det sig att du fuck denna "farliga" vanan? det är ju aldrig nyttig att ha massa signaler i 5 cm från huvudet hela natten lägg den på ett bort så långt ifrån sängen som möjligt, för guds skull :scared:

11. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haha nu vet jag inte om du skojar eller är seriös! :-O