Jag har efter några dagars användande hittat något som jag verkligen stör mig enormt mycket på. Det är att appar lägger till signaturer som jag inte bett om. Varför ska tex i facebook det måsta stå "via facebook for Android" under inlägg jag gjort med appen? Tänkte komma runt det genom att använda browsern, men näe, då står det "via mobile web" istället. (Trots att jag satt på mitt prigata WiFi...) Men höjden av störande är att jag nu såg att i ett mail jag skickat står det... nej vänta nu... Det var visst inte ett av mina mail utan ett som jag fått av en annan snubbe. Men det står iaf "Skickat från min HTC". Men just det borde inte vara något jag drabbas av på min Google-phone i alla fall. Men det första "problemet", finns det något sätt att komma runt det?
Antagligen är detta nåt han ställt in själv, folk brukar ha en tendens att lägga in sånt, typ "Skickat från min mobil" etc... Kanske för att folk ska ha överseende med ful formatering, stavfel etc.
Dessutom kan ta redigera "Skickat från min HTC" i dina mailinställningar och lägga till din egen signatur, alterativ ta bort det helt.
Den förinstallerade webbläsaren har ingen inställning som tillåter användaren att ändra UserAgent. Ska dock vara möjligt i Dolphin Browser.
Kan tänkas om du ändrar UserAgent och använder desktop versionen av facebook.com så slipper du det. Fast den är ju inte direkt mobiltelefonvänlig. Annars får du väl skriva till facebook support och klaga.