Opålitliga alarm + kalenderhändelser

Diskussion i 'Galaxy S' startad av krofo, 20 jul 2010.

1. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Någon som upplevt detta; har en del alarm i klockan varje morgon, till en början har allt funkat bra. Men båda igår och idag så har dessa strulat. Igår larmade ingen av dom 3, i morse larmade inte väckning, bytte då från melodi + vibration till endast melodi på alla 3 och senare larmade dom 2 kvarvarande.

Trodde då att problemet var att jag hade melodi + vibration, men efter att ha testat ett nytt med just detta så visar det sig att det funkade vid testet.

Så både igår och i morse försov jag mig. :D

Igår kväll startade jag om telefonen innan jag gick och la mig för att den inte skulle vara nerlusad med processer bara för att minimera risken att den strulade igen.
    Min frus telefon har dessutom en tendens att inte ljuda vid kalenderhändelser. Kan det ha något att göra med hur telefonen går i ”viloläge”?

2. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Du har inte installerat någon taskmanager som stänger ner program eller att du stänger ner program och då har med klockan eller någon app som heter alarm?

3. danjeman

danjeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade samma problem förrut, löste sig när ja tog bort automatisk uppdatering av tiden.
    Hoppas de löser sig

4. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo det har jag, men är rätt säker på att jag hade det även när larmet funkade. Ska prova att ta bort den. Det skulle dock inte förklara min frus problem med kalenderpåminnelser, för på hennes telefon är ingen task manger eller liknande installerat.

Det låter helskumt att det skulle bero på det, men ska hålla det i minnet om inte avinstallationen av task manger appen hjälper.

EDIT; Förtydligande om kalenderproblemet: ibland händer att den inte ”larmar” för kalenderhändelser när dom sker, men när man väcker skärmen så kan flera stycken köras. Ungefär som om alla alarm sedan telefonen gick i vila larmar när skärmen tänds igen.

Last edited: 20 jul 2010
  5. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min funkar kanon!! Har radioklock programmet som ger helskärm fast med sladd i...

6. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Avinstallationen av Advanced Task Killer hjälpte Inte, i morse skippade den att väcka mig men min Nokia fanns där för att rädda dagen. Prövar nu att bocka ur auto-tid och håller tummarna.

7. Benji_9

Benji_9 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

nåt stämmer inte

Jag är enig i att det verkar inte fungera helt bra med alarm och klocka, typer av alarm och att kunna ställa in bl.a flera smart alarm, (morning alarm)...

8. jorewe

jorewe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Funktionen för Automatisk tid är lurig i ren allmänhet tycker jag.

Även om tid & datum stämde för mig så rapporterade både Twitter o Facebook 2 timmar fel när jag postade något. Satt jag tid manuellt så fungerade det klockers.
    Undrar om det är något vajj med tidzon alt. sommartid.

9. krofo

krofo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Första morgonen utan auto-tid = Funkade, men jag kommer nog köra med gammelnokia också tills jag litar på att den inte kommer orsaka förseningar. :D

EDIT; Nu c:a 2 veckor senare funkar fortfarande alarmen klockrent, så uppenbarligen var det autotidsinställningen som ställde till det.

Last edited: 5 aug 2010