OpenGL ES Prestanda på Magic/Hero?

Diskussion i 'Hero' startad av echt, 20 sept 2009.

1. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    E det någon som har siffror på hur t.ex. Hero och Magic klarar sig med OpenGL ES10 eller ES11? Lite nyfiken på om det finns några benchmarks eller något för hur många vertices + textures osv den klarar på säg 15-20FPS med olika effekter och likande?

Försökt letat runt och vet att 1.6 har massa ändringar som troligen gör det bättre men vill ha någon bas att jobba ifrån, OpenGL testet med Kuben har ju allt aktiverat typ men flyter inte bra och inte kollat så noga på hur de har optimerat eller så men samtidigt (minns inte vad det heter) mmo spelet med OpenGL flöt på bra när jag testa det och så.

Försöker begränsa modellerna men svårt när man inte vet hur mycket de klarar, e ju en fråga om detaljer emot prestanda.

Finns det något sådant eller måste man själv testa sig fram?

2. ellis

ellis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror inte man ska behöva oroa sig allt för mycket. När de kommer till mobila 3d-spel, så brukar det vara mer en fråga om hur väl du gör allt annat. Grafiken är krävande, men är allt annat dåligt skrivet, allokerar/deallokerar varige frame, inte städar upp efter dig och låter GCn gå igång, så har du ett större problem.