Opera 5.1 Mini?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av mjolnir, 29 oktober 2010.

1. mjolnir

mjolnir Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja, den här versionen begriper jag mig verkligen inte på heller. I kombination med den föregående trådens urusla touch är det ett mindre h-e att surfa på X8:an med Opera Mini. Är det webläsarens fel eller kvaliteten på telefonen? Ett stort gissel att alls pricka länkarna rätt och när det väl lyckas så uppfattar inte touch-funktionen att man prickat önskvärd länk.

Ofta kraschar Opera dessutom.

Och faceboook ska vi knappt nämna. Vad man - efter att med mycken möda ha lyckats träffa rätt på önskvärd länk - lyckas med är att man blir dirigerad till en helt annan profil (om man klickat på t.ex. status) eller man råkar få med gilla på nåt man aldrig haft för avsikt att ens bry sig om. Och ofta blir man dirigerad till exakt den sida man nyss klickade FRÅN. Rena mardrömmen.

Lyckas 1 på 10. Bekant?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nope.. Här träffas det rätt varje gång. Det är någon checkbox ibland som är lite jobbig att sätta men det var det även på mina gamla telefoner så i sådana fall är det nog hemsidans, mer än telefonens, fel.

Är det bara jag som tycker att stock-browsern verkar snabbast?

3. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tycker det fungerar ok på min X8:an, om länkarna sitter tätt kan det vara svårt att träffa. Lösningen är att skaffa en större telefon, typ en 4".
    OPera mini har inte kraschat för mig, men jag använder mest den inbyggda browsern. Prova att:
    1) Uppdatera operativsystemet i telefonen till den senaste versionen, 1.3.A.0.62, görs via sony ericsson update service (SEUS).
    2) Uppdatera Face book klienten till den senaste versionen, görs via android market.

Länkar fungerar inte som tänkt i Facebook klienten har jag märkt, men det är ju Facebooks problem, inte ett telefonrelaterat problem.