opera webläsare i mobil och datorn...

Diskussion i 'Xperia active' startad av montpleas, 5 maj 2012.

  1. montpleas

    montpleas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har just hittat opera till både mobilen och min dator... det går så mycket snabbare än Internet explorer gör...

    fast när man ska installera så finns det flera olika att välja mellan, vad heter versionen man ska ha om man har en sony ericsson xperia active? någon som vet det??

    för det fanns en Opera mini och sen fanns det en som heter Opera Mobile... sedan har de olika nummer efter sig, då blir jag osäker...<3
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 688
    Mottagna gillanden:
    2 045

    MINA ENHETER

    Om du väljer Opera mini eller Mobile är bara en smaksak vad du tycker. Använder man mini så passerar alla sidor man surfar på Operas servrar som förminskar sidorna för att passa i mobilen, gå snabbare och inte räknas så mycket om man har begränsad datatrafik.
    Opera Mobile är en hel webläsare direkt i telefonen.
     
  3. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det finns en tredje också, som heter Opera Mini Next som är lite av en pågående betaversion som får kommande funktioner tidigare. har sett att det är många som tycker att den är riktigt snabb.
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle köra på Opera Mobile då det är mer utav en webbläsasre, i min mening. Opera Mini komprimerar sidorna, vilket kan vara smart, men det påverkar även surfupplevelsen till det sämre, tycker jag.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2