Problem: Operativsystemet på Engelska men stavningskontroll på Svenska.

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Andresen, 9 jul 2015.

1. Andresen

Andresen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tjena,

Har letat runt som en galning efter detta men får ingen ordning på det alls.
    Jag har min telefon som alltid på Engelska men kör med SwiftKey på Svenska.
    Men sen jag uppdaterade till Android 5 samt gjorde en fabriksåterställning och installerade Googles Keyboard så har telefonen börjat köra med en engelsk stavningskontroll. Allt jag skriver på svenska röd markerar den och ger mig Engelska alternativ istället, såg nu att till och med när jag skriver Svenska namn på mappar så säger den att det är felstavat.

Har grävt runt i telefonen i timmtall och testat att ställa in alla olika tangentbord som kommer med samt olika språk där, men med samma resultat. Det ända jag ej testat är att sätta hela telefonen på svenska då jag vill ha den på Engelska.

Är det någon som känner till detta och vet hur man ställer in svenska ordlista på telefonen?
    Har hittat i google keyboard att man kan ändra ''dictonary'' men det verkar inte göra någon skillnad alls.

Tack som fan på förhand!
    Mvh Eric

2. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    På stock-android så finns det under language & input, spell checker, language. Normalt inställt på system default men går att ändra till svenska. Sen om detta finns i Samsungs TouchWiz vet jag inte.

3. Andresen

Andresen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret,
    Dock märkte jag att så fort jag avinstallerade Google Keyboard och startade om telefonen så försvann stavningskontrollen.
    Dock finns det ingen kontroll alls nu.

Vet du om det går att köra stavningskontrollen från Google Keyboard fast på svenska eller om det finns en 3e part som man kan använda?

4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    366

MINA ENHETER

De flesta 3 parts keyboards så som swiftkey m.fl. har ju flertalet olika stavningskontroller.

Jag kör själv swiftkey och har både Engelsk och Svensk stavningskontroll igång samtidigt med Svensk tangentbordslayout med systemspråk Engelska på mobilen.