Operatör och Android modell...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Zore, 9 jul 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zore

    Zore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Jag kommer att flytta hem till Sverige nu i Augusti och planerar att köpa en Android. Jag kommer att plugga vid Handels i Stockholm så jag är rätt säker på att jag planerar att starta ett abbonemang. Jag är dock inte helt säker på vad jag ska satsa på för modell och operatör. Jag har försökt hitta information om detta, och om det finns tillgängligt så skulle jag uppskatta länkar. Men eftersom jag inte hittade något uppenbart (hitta svenska sidor utomlands är förvånandsvärt svårt ibland) så tänkte jag fråga här på forumet.

    Jag planerar att använda mobilen mest för att surfa, lyssna på musik, och leka med applikationer. Jag har inte haft en Android innan så jag kan inte ge några exakta exempel på vad jag vill göra... men spel är säkert en del av det också.

    Jag tror nog att jag gärna vill satsa på en medium-större modell då jag inte är så förtjust i Mini modellen. Förstås så vill jag gärna ha det så prisvärt som möjligt, men också gärna något bra. Skriver man på ett abbonemang så kan man ju få modeller rätt billigt har jag förståt (men vet inte särkilt mycket om det).

    Finns det info om vem som har det snabbaste 3g (4g om det har startat än... vet som sagt inte mycket om mobiler i Sverige?) nätet i Stockholmsområdet?
    Vad för modeller är prisvärda och bra för mina nämnda intressen? Vet inte riktigt vart jag kan jämföra ordentligt.

    Om någon känner för att svara så skulle jag verkligen uppskatta det.

    MVH
     
  2. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Om du inte tänker ringa särskilt mycket så låter det som att något kontantkorts-abbonemang med internet till fast kostnad blir billigast. I fall du ser till att köpa en olåst telefon kan du sedan lätt hoppa över till något annat abbonemang om du skulle hitta något bättre.

    m v h Henrik
     
  3. Zore

    Zore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Huh, det låter iofs in helt fel. Finns det kort som låter dig ringa för kontant priser men surfa för fast kostnad? Det hade jag ingen aning om.
    Känner du till någon specifik operatör som tillåter det?
     
  4. Milky Way

    Milky Way Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Visst, telia har det t.ex. Kostnaden är fast, men det brukar finnas ett tak på trafik per månad (telia har 0,5GB t.ex).

    Länk
    http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/kontantkort/arskort.page#arskort

    Tror det finns andra än telia som har det också, men orkar inte leta runt.
     
  5. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Ja, t ex erbjuder telenor obegränsad surf i 1 Mb/s för 69:-/mån som dras från saldot på kontantkortet.

    m v h Henrik
     
  6. Zore

    Zore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    soft, jag tackar för det.

    Annars då, vad för nät är bäst för STHMLs området? Finns det någonstans jag kan undersöka detta?
     
  7. Zaaba

    Zaaba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående nät så ska det väl inte spela någon större roll kring Stockholm(?)

    Från det du säger tycker jag du ska titta närmre på HTC Desire eller Motorola Milestone XT720 (den senare är inte släppt än och kommer förmodligen inte säljas i butik i Sverige, https://swedroid.se/motorola-motoroixt720-snart-i-europa)
    Om du vill ha något mer budget vänligt så är Samsung Galaxy Spica ett bra alternativ. Sen får vi ju inte glömma Samsung Galaxy S som är den kraftfullaste androiden på marknaden just nu.

    Edit: Precis som henca säger så är något av Telenors kontantkort med surfpaket mycket prisvärt. Om du väljer messa mera (tror jag det heter) så får du 3000 sms när du laddar med minst 150 sek (kan vara 100 sek också, inte helt säker)
     
    Last edited: 12 jul 2010
  8. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Acer liquid är också en bra mobil som inte kostar överdrivet mycket (för pestrandan)

    Jag har för mig att om man som pluggande (om jag förstod rätt) dvs student kan få tag på tele2 studen för 19 kr/månad för själva abbonemanget och sedan surf paket för 29/69/(large minns jag inte) så kommer man undan ganska billigt
     
  9. Milky Way

    Milky Way Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Tele2:s netto vanligt abb kostar 19:- i månaden och surf medium tillägg 69:- i månaden. Man behöver inte vara student för det abonnemanget.
     
  10. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Är det inte bindningstid på 24 månader?
    Som student är det bindning på 12.
     
  11. Milky Way

    Milky Way Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Ja, det här du rätt i.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.